Czy droższy rower jest automatycznie lepszy?

Carbonowy Epic Pro zapewnia pozycję, która nie jest ani przesadnie wyciągnięta, ani niska. Stanowi dobry kompromis pomiędzy wygodą potrzebną w turystyce a sportową efektywnością bez koncentracji na wygodzie. Kokpit usytuowany jest o 5 mm niżej niż w modelu Comp, ale różnica jest pomijalna.

Jazda w łatwym i płaskim terenie jest efektywna i – co istotne – nawet na długich dystansach nie będziemy narzekać na ból pleców. Największą zaletą tego fulla jest w naszej ocenie system Brain zastosowany zarówno w tylnym zawiasie, jak i w widelcu. Rower z pełnym zawieszeniem daje przewagę nie tylko na najtrudniejszych technicznie trasach. Bardzo często tzw. łatwe maratony wiodą dziurawymi szlakami albo przez łąki.


Wymaga to albo twardego tyłka, albo ciągłej jazdy na stojąco, co w obu wypadkach jest bardzo męczące.

Jednocześnie bujające zawieszenie drenuje siły pedałującego i grozi utratą efektywności. System Brain uruchamia podatność wyłącznie po najechaniu na nierówność. Można siedzieć w siodle i skupić się na mocnym pedałowaniu. Brain 2.0 jest bardziej czuły od poprzedniej wersji, w dużej mierze dzięki temu, że cały „mózg” systemu został przeniesiony jeszcze bliżej osi tylnego koła. System działa automatycznie, więc nie trzeba odrywać dłoni od gripów, co skutkuje większą precyzją sterowania.

SPECYFIKACJA


Specialized Epic Pro
cena: 29 999 zł

Rama: carbon FACT11m
Przedni widelec: Rock Shox SID 29 Brain Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1564 g)
Damper: Rock Shox/Specialized Micro Brain Autosag
Piasty / Obręcze: Roval Alloy (15x110 mm) i DT Swiss 350 (12x148 mm) / Roval Control Carbon
Opony: Specialized Fast Track Gripton 2BlissReady 29x2.3/2.1” (656/603 g, dętka 167 g)
Korby: Truvativ Stylo Carbon, Eagle 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GPX
Kaseta: SRAM Eagle XG-1295 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM X01 Eagle
Przerzutka tył: SRAM X01 Eagle
Manetki: SRAM X01 Eagle Trigger
Hamulce: SRAM Level TLM, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Specialized Mini-rise, 720 mm
Wspornik kierownicy: Specialized XC, 95 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Specialized, 30,9x400 mm
Siodełko: Specialized Phenom Expert, pręty Ti



Specialized Epic Comp Alloy
cena: 13 499 zł

Rama: aluminium M5
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL 29 Solo Air, stożkowa, aluminiowa rura sterowa (1565 g)
Damper: Rock Shox / Specialized Micro Brain Autosag
Koła: Specialized Roval Control 29 (15x110 i 12x148 mm)
Opony: Specialized Fast Track Gripton 2BlissReady 29x2.3/2.1” (656/603 g, dętka 258 g)
Korby: Race Face Aeffect 30 z. (175 mm) |
Łożyska suportu: Race Face X-Type Team XC
Kaseta: SRAM GX XG-1150 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: KMX X11
Przerzutka tył: SRAM GX
Manetki: SRAM GX
Hamulce: SRAM Level TL, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Specialized Mini-rise, 720 mm | Wspornik kierownicy: Specialized XC, 95 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2” | Wspornik siodełka: Specialized, 30,9x400 mm
Siodełko: Specialized Phenom Comp, pręty Cr-Mo

(...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 10/2018. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2018-10-26

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści