W czasach gdy publiczność podrywa się nowoczesną średnicą kół, wewnętrznym schowaniem linek, wybujałym kształtem rur lub skokiem, Fuji pozostaje utylitarny i bez buzacji.
Pytanie, czy rynek nastawiony jest na takie rowery jest retoryczne. Choć po dyskusjach na naszym profilu FB wyraźnie widać, że jest aktywna grupa ludzi, których nowinki, delikatnie mówiąc nie biorą. Konstruktorzy Fuji przy tym projekcie postanowili skupić się na rzeczywistych wartościach, dlatego nie uniknęli zastosowania poszerzanej główki, bo - jak przekonujemy się w czasie jazdy i w naszym laboratorium - daje to realne przewagi w czasie skręcania. Nie zapomnieli użyć przelotowej osi i piasty 12x142 mm, bo to rozwiązanie znacznie usztywnia wahacz, dzięki czemu on lepiej pracuje a rower pewniej wychodzi z zakrętów. Ale większe koła czy linki w ramie sobie podarowali i wiecie co...? Ale nie uprzedzajmy faktów.

Pod górę
Przód jest bardzo wysoki i przesadnie długi. Efekt ten wywołuje mało postępowy i długi, jak w latach dziewięćdziesiątych, mostek. Jadący jest silnie wychylony do przodu, ale zanim nie przełożyliśmy podkładek na wierzch mostka, oczekiwanej stabilności nie uzyskaliśmy. Potem było lepiej, jednak bez rewelacji. Nasz stały punkt programu, czyli referencyjna ścieżka, której pomiary wykazały 25% nachylenia, została pokonana bez niepotrzebnego baletu i wygibasów. Przednie koło jechało dość statecznie, choć czuć było jego lekkość.

Pełen artykuł znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Fuji Reveal 1.3 D
Cena: 10 799 zł
Współczynnik bB: 100 g za 83 zł
Rama: aluminium A6 SL
Rozmiary: 15”, 17”, 19”, 21”
Rozmiar testowany: 490 mm – 19”
Baza kół: 1137 mm
Długość tylnego widelca: 432 mm
Długość górnej rury: 615 mm
Wysokość osi suportu: 345 mm
Kąt główki ramy: 69°
Kąt rury podsiodłowej: 73,6°
Masa kompletnego roweru: 13 080 g*
Masa ramy: 2920 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2570 g
Skok amortyzacji: przód – 140 mm, tył – 140 mm
Przedni widelec: Rock Shox Revelation RL, Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1720 g)
Damper: Rock Shox Monarch RL HV (290 g)
Piasty: Shimano SLX HB/FH-M678
Obręcze: Sun Rims Inferno 25
Opony: Schwalbe Nobby Nic Evo TLR 26x2,35” (610 g, dętka 210 g)
Korby: Shimano SLX FC-M675 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB91-41 (90 mm)
Kaseta: Shimano CS_HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Simano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675, tarcze: Shimano SM-RT67 180 mm
Kierownica: Oval M600, 31,8x720 mm
Wspornik kierownicy: Oval M600 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval M600, 31.6x350 mm
Siodełko: Oval M600
Pedały: -

Dodano: 2013-07-11

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: full, fuji

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści