W tym teście porównaliśmy trzy rowery HT o wyścigowym przeznaczeniu. Dwa z nich to twentyninery (Orbea i GT) i jeden 650b (Shockblaze). Znajdziecie tu odpowiedź na pytanie, jak wypadają koła różnej średnicy w bezpośredniej konfrontacji w warunkach trudnych tras XCM oraz jak sprawdza się w takich realiach napęd 1x11 w porównaniu do 2x10 oraz 3x10.

Pozycja
Nominalnie wszystkie rowery mają tę samą wielkość „L”, jednak pozycja zajmowana na poszczególnych z nich jest bardzo różna. GT okazał się wielgachny, moje 183 cm wzrostu nie wystarczyły na zajęcie optymalnej pozycji za kokpitem. Inny spośród naszych testerów, Bartek (180 cm), raportuje: - Zaskar jest ogromny, ma bardzo długą górna rurę przedniego trójkąta (625 mm), mam wrażenie jakby rozmiarówka była sporo zawyżona. Mimo krótkiego mostka i sztycy bez offsetu sylwetka jest bardzo wyciągnięta, co utrudnia sprawne manewrowanie. Na Almie pozycja jest dobrze ustawiona i, mimo że kokpit nie znajduje się bardzo nisko, pozwala przyjąć dość sportową sylwetkę (...)

Test porównawczy rowerów GT Carbon 9R Elite, Orbea Alma M50 i Shockblaze KRS Elite Performance 27,5 znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


GT Zaskar Carbon 9R Elite - długodystansowa geometria preferuje raczej spokojny styl jazdy ale wspomaga na szybkich zjazdach. Ogromny rozmiar ramy powoduje, że nawet „najwięksi” będą mogli dosiąść tej maszyny.

cena: 9 199 zł
Aspire www.gt-bikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za 79 zł
Rama: carbon F.O.C. Ultra Speed Bland
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 520 mm -L
Baza kół: 1118 mm
Długość tylnego widelca: 445 mm
Długość górnej rury: 625 mm
Wysokość osi suportu: 315 mm
Wysokość kierownicy: 1035 / 1005 mm (mostek na +/- w tym 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,2°
Kąt rury podsiodłowej: 72,2°
Masa kompletnego roweru: 11 670 g*
Masa ramy: 1400 g
Masa przedniego koła: 2010 g
Masa tylnego koła: 2680 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Recon RL Gold 29” Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1890 g)
Piasty: All Terra Tall Flange Alloy (oś 15 mm)
Obręcze: Alexrims XD-Lite
Opony: Continental Race King 29x2,2” (680 g, dętka: 190 g)
Korby: Shimano Deore FC-M615 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB51 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10 Silver
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M615
Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M675
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Formula RX , tarcze: Formula One Piece 180 / 160 mm
Kierownica: Crankbrothers Cobalt 1 , 31.8x720 mm
Wspornik kierownicy: Easton EA50 , 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Crankbrothers Cobalt 1 , 31.6x400 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-04-01

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, współpraca: Jarek Hałas, Bartek Rychlicki, foto:

Tagi: carbon, GT

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap