Wystarczy rzut kątem oka i już wiesz, że nie ma lipy. Ten wariat zawiezie cię gdzie tylko chcesz. Co więcej możesz go spersonalizować i nie chodzi mi o banalny podpis na ramie, ale o dobór komponentów, które bardziej ci pasują.


Wygląda bojowo – kruczoczarny, kanciasty jak eksperymentalny instrument na poligonie. Mocno
zarysowana sylwetka, ostro spadająca w dół górna rura. To wszystko wywołuje chęć pościgania się nim dosłownie w każdym terenie.


Zawieszenie i amortyzacja
Gdybym wierzył w reinkarnację, stwierdziłbym, że w poprzednim wcieleniu nie miał dampera z tyłu i był rasowym, wyczynowym hardtailem. Typowy jednozawias daje 100 mm skoku, ma prostą konstrukcję i wyrafinowane kształty. Łącznik pośredniczący pomiędzy ramą, damperem a rurkami wahacza, zakotwiczony jest w szerokiej obudowie jaką tworzy obszerna w tym miejscu górna rura ramy. Rurki łańcuchowe i podsiodłowe, stanowią jeden moduł wykonany z węglowego kompozytu. Zawieszenie polega na elastyczności tego materiału i nie ma w nim żadnego dodatk owego łożyska. Sugeruje to sztywność boczną i nie jest źle, chociaż (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2015


Możesz też kupić e-wydanie

Orbea Oiz M20
Cena: 19 740 zł (15 999 zł wersja standardowa)
Współczynnik bB: 100 g za 173 zł
Polsport www.roweryorbea.pl

Rama: carbon Performance monocoque
carbon UFO II
Rozmiary: 27.5” - 15.5”/S, 17.5”/M, 19”/L; 29” - 17.5”/M, 19”/L, 21”/XL
Masa kompletnego roweru: 11 430 g3
Masa ramy: 1880 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1770 g
Masa tylnego koła: 2300 g
Przedni widelec: Fox 32 Factory Series FiT CTD Kashima, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1604 g)
Damper: Fox Float CTD Factory Series Kashima Remote (225 g)
Koła: DT Swiss X1700 Spline (15 mm)
Opony: Maxxis Ikon 3C TR EXO MaxxSpeed 29x2,20” (640 g)
Korby: Shimano XTR FC-M9020 36-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB94
Kaseta: Shimano CS-HG81 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG75
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M986
Manetki: Shimano SLX SL-M670 i-Spec
Hamulce: Shimano SLX BR/BL-M675, tarcze Shimano SM-RT86 180/160 mm
Kierownica: Race Face Ride, 710 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Ride, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/2
Wspornik siodełka: Race Face Ride, 31,6x375 mm
Siodełko: Selle Italia SL XC
Flow Pedały: -

Dodano: 2015-09-04

Autor: Tekst: Michał Urbankowski

Tagi: Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu