Shimano idąc za trendem przenoszenia rozwiązań z wyższych grup do niższych, zaprezentowało system hydraulicznych hamulców 105. Będzie to zatem tańsza wersja Ultegry, mająca charakteryzować się wysoką jakością pracy oraz wygodą. Prowadzenie przewodów zostało zapożyczone z Ultegry, gdzie pancerz biegnie wewnątrz zacisku, zapewniając większą aerodynamikę. Zaciski zaprojektowano tak, aby przylegały jak najbliżej ramy, dzięki czemu nie widać śrub mocujących i w efekcie hamulec wygląda zupełnie inaczej niż w rowerze górskim.
Wraz z hamulcem Shimano proponuje 140 mm tarcze wyposażoną w ICE Technology, znaną z górskim hamulców tej marki. Dostępność jest określona na październik 2015


W niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się wysypu szosowych tarczówek, ponieważ UCI zapowiedziało podczas targów Taipei, że jest bliskie zaakceptowania rowerów wyposażonych w hamulce tarczowe. Niedługo zostaną ogłoszone szczegóły, wraz z standardami mającymi panować wśród ekip World Touru.

Dodano: 2015-04-02

Autor: Tekst: bikeBoard (SJ)

Tagi: Shimano, hamulce

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920