To rower dedykowany płci pięknej, zaprojektowany przez płeć piękną. Dlatego pierwsze słowo, które przychodzi na myśl, gdy patrzymy na Liv Avail 3 to... bella.

Nienachalny fiolet i lazurowe akcenty na czarnej, slopingowej ramie sprawiają, że rower prezentuje się kobieco, a przy tym elegancko i ze smakiem. To podstawowy model z siostrzanej marki Gianta, dlatego idealnie nada się dla początkującej rowerzystki. Kilometry na Availu mijają szybko i przyjemnie. Rower łatwo przyspiesza, zmiana biegów jest płynna i błyskawiczna. Dla Klaudii, zaprawionej w bojach triathlonistki, kluczową sprawą jest niezawodność i sprawność działania roweru jako całości. Harmonijnie działający napęd w Livie sprawia, że nie traci się na dynamice jazdy – tłumaczy rzeczowo testerka – wydaje mi się natomiast, że dziewięciorzędowa kaseta SRAM PG950 11-32 może sprawiać mniej zaprawionym w bojach kolarkom trudność na długich i stromych podjazdach. Dla mnie, początkującej kolarki szosowej, oferowana rozpiętość biegów była wystarczająca. Dużym plusem jest to, że korba ma dw a rzędy – jest mniej mieszania, a zakres wystarczający. Zaznaczę tutaj, że wraz z Livką eksplorowałyśmy okolice Nowego Sącza – trafiło się kilka niezłych podjazdów...

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie

Liv Avail 3
Cena: 3499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 40 zł
Giant Polska www.giant-bicycles.com


Produkty damskie mają swoją specyfikę. Początkujące kolarki w rowerach poszukują... bezpieczeństwa. Dodatkowe klamki hamulcowe spodobały się wszystkim początkującym testerkom. Na pytanie czy ich używały odpowiadały niezrażone „ani razu”. W szowinistycznej opinii testerów stanowią znakomity haczyk na klientkę.

Rama: aluminium Aluxx
Rozmiary: S, M
Masa kompletnego roweru: 9220 g*
Masa przedniego koła: 1380 g
Masa tylnego koła: 2030 g
Przedni widelec: Carbon, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Giant Tracker Sport Road / Giant SR-2
Opony: Giant S-R4 700x25C (280 g, dętka 84 g)
Korby: Shimano Sora FC-3550 50-34 z. (170 mm)
Łożyska suportu: Shimano RS-500
Kaseta: SRAM PG950 (11-32) 9-rz.
Łańcuch: KMC X9
Przerzutka przód: Shimano Sora FD-3500
Przerzutka tył: Shimano Sora RD-3500 SS
Manetki: Shimano Sora ST-3500
Hamulce: Shimano Sora ST-3500 i Tektro / Tektro R312
Kierownica: Giant Connect, 380 mm
Wspornik kierownicy: Giant Sport, 90 mm
Łożyska sterów: 1 i 1/8”-1i1/4”
Wspornik siodełka: Giant Connect, 30,9x370 mm
Siodełko: Liv Connect, stalowe pręty
Pedały: -

*masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2016-05-14

Autor: Paulina Opoka

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920