Sztandarowy hardtail Myron 27, jak się łatwo domyślić, toczy się na kołach 650b. KTM zdecydował się na radykalne pociągnięcie i w rowerach z półki średniej i wyższej całkowicie wyeliminował koła 26”. Jeśli kochasz ten format, nie bądź na nas zły, że przynosimy złe wiadomości. My po prostu opisujemy rzeczywistość. Rama Myroona wygląda smuklej, bardziej opływowo i atrakcyjniej niż ubiegłoroczna. Przede wszystkim jednak schudła. Nowa rama 27 w rozmiarze 19” waży 1175 g, To niezły wynik biorąc pod uwagę znaczenie, jakie przywiązują w KTM-ie do sztywności bocznej. Choć nie badaliśmy jej w laboratorium, to podczas nagłych przyspieszeń łatwo poczuć, że nowa konstrukcja nie ustępuje poprzednim wersjom, które były wyznacznikami skrajnie dobrych wyników. Zaopatrzono ją w cały szereg nowinek technicznych. Znajdziemy tu łożyska suportu typu Press Fit, poszerzane dolne łożysko sterów, mocowanie typu direct mount zarówno dla przedniej, jak i tylnej przerzutki, wkręcaną oś w tylnym kole czy wewnętrzne prowadzenie linek. Niecodzienne rozwiązanie ułożenia rury podsiodłowej znamy z ubiegłego roku.

Pełen artykuł znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 8/2013 (gdzie kupić)

Dodano: 2013-08-08

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: KTM, hardtail, 650, 2014

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści