Carbonowego Foila 20 można kupić z hamulcami szczękowymi lub tarczowymi. Czy to ten sam rower, tylko z różnymi hamulcami? W redakcji zapanowała ożywiona dyskusja i do końca testu nie doszliśmy w tym względzie do jednomyślności.

O obecnej, drugiej generacji Foila zrobiło się głośno w 2016 roku za sprawą Mathew Haymana, który jako pierwszy wygrał wyścig Paris Roubaix na rowerze z kategorii aero (bez tarczówek). Hayman teoretycznie powinien jechać wtedy na modelu Scott Solace. Do pokonywania katorżniczych wybojów producenci rozwinęli całe linie bardziej komfortowych rowerów endurance, a jednak trzydziestoośmioletni podówczas, a więc jeden z najstarszych i największych (190 cm wzrostu i 78 kg masy ciała) super-domestique w ProTourze, wygrał Roubaix na najnowszej generacji roweru aero. Podejrzewamy, że takie rowery zaczną częściej doprowadzać do zwycięstw w tym i innych klasykach. A oto dlaczego (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2018. Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA

Scott Foil 20


Scott Sportech Poland /www.scott.pl
cena: 13 099 zł
Rama: carbon HMF IMP
Przedni widelec: carbon HMF, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Syncros RR2.0
Opony: Continental Grand Sport Race Pure Grip 700x25C (264 g, dętka 98 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-R8000 52-36 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB72-41B
Kaseta: Shimano Ultegra CS-R8000 (11-30) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-R8000-SS
Manetki: Shimano Ultegra ST-R8000
Hamulce: Shimano Ultegra BR-R8010
Kierownica: Syncros Creston 1.5 Compact, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: Syncros Aero RR1.5, 120 mm
Łożyska sterów: Syncros 1i1/4”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Syncros Aero RR1.0 Carbon, 400 mm
Siodełko: Syncros RR2.0, drążone pręty Cr-Mo


Scott Foil 20 Disc


Scott Sportech Poland /www.scott.pl
cena: 14 799 zł
Rama: carbon HMF IMP
Przedni widelec: carbon HMF, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Syncros RR2.0 Disc (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Continental Grand Sport Race Pure Grip 700x28C (351 g, dętka 84 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-R8000 52-36 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB72-41B
Kaseta: Shimano Ultegra CS-R8000 (11-30) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701-11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-R8000-SS
Manetki: Shimano Ultegra ST-R8020
Hamulce: Shimano Ultegra BR-R8070, tarcze Shimano SM-RT800 160 mm
Kierownica: Syncros Creston 1.5 Compact, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: Syncros Aero RR1.5, 120 mm
Łożyska sterów: Syncros 1i1/4”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Syncros Aero RR1.0 Carbon, 400 mm
Siodełko: Syncros RR2.0, drążone pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-09-12

Autor: Tekst: Maciek Machowski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, Scott

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Madone SLR
Cannondale SystemSix
Wilier Triestina Cento 10 Air
Scott Foil 20 czy 20 Disc
Specialized Enduro Pro 29
Liv Intrigue Advanced 0
Giant Defy Advanced Pro 0
Canyon Grail CF SL 8.0
Romet Mustang M1