Wygląda jak księżniczka i jest równie dostępny. Topowe osiągnięcie w trailowej linii Treka waży niecałe 11 kg! 2,03 kg przypada na ramę, a w specyfikacji znajdziecie jeszcze mnóstwo bajecznie lekkich komponentów.

Tylko że my nie piszemy o rzeźbach, obiektach czy produktach, tylko o przyrządach i pojazdach, zatem kluczowym pytaniem podczas realizacji testu jest kwestia:

Jak się prowadzą księżniczki?
Słowo „porządnie” nie odda nawet części wrażeń z jazdy. A spektrum sytuacji, w których jego błękitna krew okazuje się lepsza od pozostałego plebsu jest zaskakująco szerokie. Fuel jest bardzo stabilny przy dużych prędkościach. Uwielbia ciąć zakręty w głębokim pochyleniu. Dzięki zabójczej lekkości ma niesamowite odejście, porównywalne w zasadzie wyłącznie do rowerów XCO. Jednocześnie jego projektanci stworzyli go tak, żeby jadący na nim mógł jak najprecyzyjniej zdefiniować słowo „flow”. Koła 29” są tak abstrakcyjnie lekkie, że EX 9.9 jest bardzo zwrotny i lubi techniczną jazdę, choć nie oczekujcie, że na ciasnych nawrotach będzie skręcać jak stare, poczciwe 26”. Będzie skręcał lepiej i szybciej, tylko trzeba poprowadzić inną trajektorię. Jeśli lubicie trudne podjazdy, które oprócz brutalnej siły, ośmiu litrów pojemności płuc i żelaznej łydy premiują technikę, umiejętność wyboru toru jazdy, równowagę i dozowanie siły pedałowania uzależnione od podłoża, to Fuel (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu.


Trek Fuel EX 9.9 29
Cena: 34 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 321 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com

Rama: carbon OCLV MTB
Rozmiary: 15.5”, 17.5”, 18.5”, 19.5”, 21.5”
Masa kompletnego roweru: 10 940 g
Masa ramy: 2030 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1740 g
Masa tylnego koła: 2200 g
Przedni widelec: Fox 34 Float Factory FIT4 Factory Kashima Boost (1871 g)
Damper: Fox Float Factory RE:Aktiv Evol Kashima (294 g)
Koła: DT Swiss XMC1200 Carbon (15x110 mm / 12x148 mm)
Opony: Bontrager XR3 Team Issue TR 29x2.3” (711 g, dętka 164 g)
Korby: Race Face Next SL 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face
Kaseta: Shimano XTR CS-M9000 (11-40) 11-rz.
Łańcuch: Shimano XTR CN-HG900
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M9000
Manetki: Shimano XTR SL-M9000
Hamulce: Shimano XTR BL/BR-M9020, tarcze Shimano SM-RT81 180 mm
Kierownica: Bontrager RXL, 720 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager XXX, 70 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shock Reverb Stealth 125 mm, 31.6x380 mm
Siodełko: Bontrager Evoke RXL, pręty carbon
Pedały: -

Dodano: 2016-01-08

Autor: Tekst: Piotr Oleksy

Tagi: Trek, Trek Fuel EX 9.9

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu