Reign poprzedniej wersji przewinął się przez nasze ręce co najmniej trzy razy. Ostatnio dokładnie miesiąc przed premierą nowego modelu, o którym tu właśnie piszemy, co pozwoliło nam dobrze się z nim zapoznać. Na sezon 2018 Giant zdecydował się na pozornie małą aktualizację.

Zasięg ramy (reach) zwiększono o 15 mm a zmiana dampera na metryczny Trunion, uzasadniła zmianę krzywki a tym samym przełożenia dampera. Za kierownicą jest teraz tyle miejsca, że można poczuć lęk przestrzeni. Pozycja do podjeżdżania jest jeszcze bardziej „zagięta”, ale na szczęście nie wykracza poza granice rozsądku. Długa górna rura procentuje na zjazdach i wraz z płaskim kątem główki przydaje Reignowi spokoju i stabilności na miarę Obelixa. Każda kolejna stromizna (...)

Radykalny kąt główki jasno sygnalizuje, że jest to maszyna na ekstremalne trasy dla bardzo sprawnych zjazdowców.

Nieco odświeżone zawieszenie jest teraz zdecydowanie bardziej czułe na małe nierówności. Damper SuperDeluxe wydaje się być standardowym wyposażeniem rowerów enduro na cały sezon 2018.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Giant Reign 1
Giant Polska,www.giant-bicycles.com
cena: 20 499 zł
Rama: aluminium Aluxx SL
Przedni widelec: RockShox Lyrik RC, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2010 g)
Damper: RockShox Super Deluxe Air RT Remote
Koła: DT Swiss E1700 Spline
Opony: Maxxis Shorty 3C MaxxTerra EXO TR 27,5x2,5WT / Maxxis High Roller II EXO TR 27,5x2,4” (973/853 g, dętka 312 g)
Korby: Truvativ Descendant 6K 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM XG-1275 (10- 50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle Trigger
Hamulce: SRAM Guide RS, tarcze SRAM Centerline 200/180 mm
Kierownica: Giant Contact SL DH, 800 mm
Wspornik kierownicy: Truvativ Descendant, 40 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant Contact S Switch 150 mm, 30,9 mm
Siodełko: Giant Contact SL, stalowe pręty

Dodano: 2018-03-09

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Giant

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu