Cena: 118 zł, Masa: 108 g (z nabojem, 128 g z mocowaniem)
Przedmiotem tego testu jest pompka kierowana głównie do maratończyków i zawodników startujących w XC. Czyli dla tych, dla których liczą się ułamki sekund. Forma szlifowana od kilku miesięcy, setki wyrzeczeń i nagle defekt na trasie, który może zniweczyć wszystkie przygotowania. To chyba koszmar każdego zawodnika. Właśnie dla takich ludzi zostały stworzone pompki z dwoma systemami pompowania. A mianowicie nabojem na dwutlenek węgla i zwykłym - ręcznym. Tak jak w przypadku większości pompek tego typu, tak samo i w PRO nabój służy do wstępnego napompowania opony, resztę dobijamy ręcznie. Na początek delikatnie wkręcamy nabój w gniazdo w pompce, zakładamy pompkę na wentyl (ten model obsługuje tylko sportowe wentyle Presta) i dokręcamy nabój. Psssyt i dętka się napełnia. Uwaga na ręce, bo gaz uwalniając się z naboju bardzo się schładza. Zimne jest wszystko: nabój, pompka i obręcz w okolicach wentyla. Jeśli macie cienką lub wrażliwą skórę używajcie tej pompki w rękawiczkach rowerowych. I tu uwaga. W ferworze walki nie wrzucajcie zużytego naboju! Taki nabój należy wkręcić w ruchomą końcówkę pompki, ponieważ posłuży on jako rękojeść. Bez niego też się da pompować, ale jest to wyjątkowo niewygodne. A będzie się trzeba jeszcze trochę namachać, bo nabój nie nabija dętki do oszałamiającego ciśnienia. W tym miejscu można również wozić wkręcony pełny nabój, żeby niepotrzebnie nie szukać go w przypadku defektu. Razem z pompką otrzymujemy uchwyt do montażu jej do otworów koszyka na bidon, pasek z rzepem i śrubki montażowe. Uchwyt jest bardzo praktyczny, ponieważ można w nim wozić pompkę z wkręconym w rękojeść nabojem i jednocześnie odciążyć kieszonki. To, czy zdecydujecie się na wybór dwóch systemów pompowania, czy pozostaniecie tradycyjnymi fi zolami, którzy wolą polegać na sile własnych ramion, pozostawiamy Wam do wyboru.
bikeBoard 6/2009 (gdzie kupić).

Dodano: 2009-06-26

Autor: Tekst: Ziemek Cyra

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920