W segmencie enduro/all mountain mamy do czynienia z prawdziwym Blitzkriegiem. Niedobitki 26” potwierdzają regułę. Byliśmy bardzo ciekawi, jak nowy standard kół spisuje się w wyczynowych hardtailach. Ich użytkownicy do kwestii efektywności podchodzą co najmniej tak rygorystycznie, jak do diety, generowanej w czasie treningu mocy, masy startowej itp. W końcu nie po to jeżdżą te tysiące kilometrów rocznie, w piątek, świątek, deszcz i mróz, żeby przyjechać na metę minutę, dwie lub pięć później ze względu na mankamenty roweru czy wielkość kół.

Na warsztat wzięliśmy Myroona – znany i uznany model krosówki od KTM-a, w drugiej od góry specyfikacji, oznaczonej nazwą Master. Co do zaproponowania mają nam dawni niemal współrodacy (wybaczcie, moja babcia często i z rozrzewnieniem wspominała czasy cesarza Franza Josefa, a rodzina wywodzi swe korzenie z pradawnej Galicji). Carbonową ramę znaną z poprzednich modeli przerobili tak, aby była bardzo lekka i bardzo wygodna (i niezwykle urodziwa przy okazji), obwiesili osprzętem, który nie powala egzotyką, ale jest sprawdzony w bojach wielu wyścigów (nie piszę o nim w szczegółach, bo działa po prostu bardzo dobrze, adekwatnie do przeznaczenia tego roweru).

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 3/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

KTM Myroon 27 Master
Cena: 14 499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 151 zł
Rama: carbon monocoque
Rozmiary: 17”, 19”, 21”
Rozmiar testowany: 480 mm – 19”
Baza kół: 1112 mm
Długość tylnego widelca: 428 mm
Długość górnej rury: 600 mm
Wysokość osi suportu: 300 mm
Wysokość kierownicy:1000 / 985 mm (mostek na plus/minus w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,2°
Kąt rury podsiodłowej: 74°
Masa kompletnego roweru: 9630 g*
Masa ramy: 1185 g
Masa przedniego koła: 1470 g
Masa tylnego koła: 1860 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox SID RLT 27,5 Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa 1515 g
Koła: DT Swiss Spline XR1501 27.5 (15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Rocket Ron EVO 27.5x2.1” (490 g, dętka:150 g)
Korby: Shimano XT FC-M785 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (88 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG94
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M786
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M986
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785, tarcze: Shimano SM-RT86 180 / 160 mm
Kierownica: Ritchey WCS 2X, 31.8x720 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS 4Axis, 100 mm
Łożyska sterów: Ritchey WCS Road Logic 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Ritchey WCS, 27.2x400 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-03-04

Autor: Tekst: Piotr Oleksy

Tagi: KTM, hardtail, 27,5"

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920