Poprzednia wersja Torque była łabędzim śpiewem rowerów freeridowych. Jego użytkownicy i konstruktorzy, w przeciwieństwie do 9% Francuzów (badania Fundacji Jeana Jaures) byli święcie przekonani o tym, że Ziemia nie jest płaska. Całym sobą (kąt główki 62,7°, zasięg 430 mm sytuujący kierownicę tuż koło bioder i grand kanion - 1215 mm - pomiędzy osiami) krzyczał, że stworzono go wyłącznie na strome ściany wąwozu Bootleg, gdzie odbywa się widowisko zwane Rampage.

Patrząc na dane nowego Torqua z perspektywy suchego katalogu można odnieść wrażenie, że to nadal pokrewny rower. Test na Maderze skłonił mnie do zmiany tego nastawienia, ponieważ można się zdziwić jego walorami podjazdowymi. Owszem, przy mocnym naporze na korby zaczyna huśtać, lecz choć pnie się pod górę z mozołem, to mimo wszystko do przodu. Nie zmienia to faktu, że żywiołem Torque są duże przeszkody i jazda po bikeparkach. Skoki, loty i tyranie. Dzięki silnie opadającej górnej rurze i podsiodłówce przypominającej Sendera udało się uzyskać przestrzeń na sztycę o skoku aż 170 mm. To ułatwia podejmowanie ryzykownych decyzji na stromiznach, a dobre samopoczucie poprawia ułożenie środka ciężkości.


W ogóle nie czuć, że ma tyle skoku... do chwili, w której czegoś się nie spieprzy. To oczywiście zasługa sposobu w jaki narasta twardość. A na czarną godzinę wozi się jakieś czterdzieści mm zapasowego ugięcia, dlatego nowy Torque to wzmacniacz umiejętności i odwagi użytkownika. W czasie testu wielokrotnie przekonał mnie, że (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Canyon Torque CF 9.0 Pro
Canyon, www.canyon.com

Cena: 23 001 zł
Rama: carbon, tylny trójkąt aluminium
Przedni widelec: Fox 36 Factory FIT4 EVOL, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2026 g)
Damper: Fox X2 Factory
Koła: Mavic Deemax Pro (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Mavic Claw Pro XL 27,5x2,5” / Mavic Quest Pro XL 27,5x2,4”
Korby: SRAM X01 Eagle 34 z. (165 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP
Kaseta: SRAM X01 Eagle (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM X01 Eagle
Manetki: SRAM X01 Eagle Trigger
Hamulce: SRAM Code RSC, tarcze SRAM Centerline 200/180 mm
Kierownica: Canyon G5 Carbon, 800 mm
Wspornik kierownicy: Canyon G5, 40 mm
Łożyska sterów: Acros 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: RockShox Reverb Stealth 170 mm, 30,9 mm
Siodełko: SDG Circut MTN, pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-03-07

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Boris Beyer

Tagi: canyon

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu