W kolekcji Liv Giant nie ma brzydkich rowerów. ale Lust budzi prawdziwe pożądanie, co gorsza, nie tylko wśród kobiet.

Eliminując z kolekcji rowerów górskich całkowicie (praktycznie rzecz biorąc) koła rozmiaru 26”, Giant zamienił je na rozmiar 27,5”. Wykazał w ten sposób niespodziewany radykalizm, jakiego rzadko kiedy można spodziewać się po firmie tej wielkości. Ruch ten spowodował jednak bardzo wyraźny układ kolekcji. Rowery 29” dla wyższych i cięższych, a 27,5” dla drobniejszych lub bardziej radykalnie zjeżdżających. To znacznie ułatwia wybór. Biorąc pod uwagę wyliczenia, jakie przedstawia tajwański producent, rzeczywiście nie było na co czekać. Po co zawracać sobie czymś głowę, kiedy są lepsze opcje? Jak wiemy działanie roweru zależy głównie od geometrii ramy, jej sztywności i masy rotowanej kół. Jak przekonaliśmy się po testowanych w poprzednim bikeBoardzie rowerach Talon i Temp, geometria roweru 27,5” została w Giancie rozszyfrowana. Testowane modele zachowują się wzorowo, a dodatkowo większy rozmiar koła łączy się z zaledwie 5-procentowym wzrostem masy względem małego koła. Ma to kardynalne znaczenie zwłaszcza dla drobniejszych kolarek i kolarzy, bo koło 29” reprezentuje znacznie poważniejsze wyzwanie. Koła 29” są cięższe od 26” aż o 11%. Ciężsi i silniejsi tego nie poczują, zanotują jednak znacznie lepszą zdolność pokonywania nierówności. Badania przestawiane przez Gianta mówią, że kąt najazdu na przeszkodę koła 29” jest aż o 6° mniejszy niż koła 26”. Jednocześnie pośredni rozmiar jest od niego lepszy o 4°. To sporo i da się łatwo poczuć. Dlatego Lust Advanced 0 o skoku wahacza w systemie Maestro - 100 mm powinien mieć koła o wielkości 27,5”. I ma, ale wróćmy do tego, co niewymierne. Choć niczego nie brakuje męskim Giantom, to uroda kolekcji dla kobiet budzi naszą zazdrość.

Dodano: 2013-10-31

Autor: Tekst: (MK), foto: Jake's Point of View (źródło Giant)

Tagi: full, Giant, 27,5", 2014

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920