Komfort jazdy zdecydowanie wyróżnia Diverge’a na tle innych graveli. Efekt ten jest zasługą całego systemu, na który składają się zarówno konstrukcja ramy, opony, ale i wbudowane elementy amortyzujące. Po asfaltach kiepskiej jakości rower wprost płynie, a przy jeździe po szutrach czy w terenie nie tylko uprzyjemnia jazdę, ale także znacząco podnosi pewność prowadzenia, co wpływa na wyższe poczucie bezpieczeństwa.

Ukryty w główce ramy amortyzator Future Shock Progressive to jeden z nietypowych elementów w jaki wyposażony jest tylko Diverge.

Dociskany „na parkingu” daje mało widowiskowy efekt, bo ma tylko 20 mm ugięcia. Trudno podejrzewać go też o reagowanie na małe nierówności, ale też nie to jest jego zadaniem, bo z tym świetnie radzą sobie opony i rama. Działanie Future Shock jest oczywiste podczas pokonywania większych przeszkód, jak krawężniki w mieście czy korzenie lub kamienie na szlaku. Z dużą przyjemnością zauważamy wówczas, że większość siły uderzenia jaką powinniśmy odczuć na rękach zostaje gdzieś rozproszona. Również sztyca (...)



Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Specialized Diverge Comp
cena: 13 499 zł
Specialized Europe B.V. www.specialized.com

Rama: carbon FACT 9r
Przedni widelec: carbon FACT, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Axis Elite Disc (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Specialized Trigger Pro 700x38C (484 g, dętka 164 g)
Korby: Praxis Alba 2D 48-32 z. (170 mm)
Łożyska suportu: BB386 Press Fit
Kaseta: Shimano 105
CS-5800 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11EL
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5801
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800-GS
Manetki: Shimano ST-RS505
Hamulce: Shimano BR-RS505, tarcze
Shimano SM-RT64 160 mm
Kierownica: Specialized Hover Comp, 400 mm, zasięg 70 mm, głębokość 125 mm
Wspornik kierownicy: Specialized, 90 mm
Wspornik siodełka: Specialized CG-R FACT, 27,2x350 mm
Siodełko: Specialized Myth Comp, drążone pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-07-17

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, Natalia Brożek-Woźniczka, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Specialized, gravel

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920