Nisko profilowany bieżnik i kevlarowa „drutówka”, o niemal idealnie okrągłym przekroju o maksymalnej szerokości 49 mm. Ani Chao Yang, ani ZC Rubber nie wzbudza w Europejczykach żadnych skojarzeń. Ale już 80 zł to wartość, która robi pewne wrażenie. Zwłaszcza, że to cena za dwie! Czy zwijana opona za cztery dychy działa? Na wagę na pewno - 592 g. Niemało, ale to rozmiar 2.1, a jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń, opona dobrze siada na obręczach i jest idealnie okrągła bez cudowania - co w tych zakresach cenowych jest sprawą nadzwyczajną. Jest teraz moda na tego typu opony, wyposażone w niewysokie klocki, ale jeszcze nie semislick. Jak większość opon o płytkim bieżniku lekko się toczy. Semislicki byłyby pod tym względem lepsze, a ponieważ porównywalne opony mają bardziej gęsty bieżnik H 599 nie są w tej dziedzinie mistrzami i na twardych podłożach dość głośno hałasują. Dolna zalecana przez producenta granica ciśnienia wynosi 40 PSI, opona jest wówczas dość reaktywna, ale mało komfortowa. Test wykazał, że można obniżyć ciśnienie nawet do 25 PSI. Nawet pod jeźdźcem 78 kg H 599 w zakrętach zachowuje się prawidłowo i nie pływa na boki ze względu na dość sztywne ścianki. Komfort jest spory... podobnie jak ryzyko dobicia. My nie przyszczypnęliśmy, ale realnym kompromisem wydaje się 30 PSI. I komfort dobry, i opór toczenia w porządku. Mała objętość i okrągły przekrój w grząskim terenie powodują spore osiadanie i wzmagają opory. Niski bieżnik, co oczywiste, nie radzi sobie ze świeżym błotem, ale już w podsychającym jest dobry, a momentami nawet świetny. Dużo lepszy niż inne opony „niskoprofilowane” ze względu na głębokie odstępy pomiędzy klockami i nieprzywieranie błota. Idealny na lekko wilgotne ścieżki, daje radę na kamieniach i - co całkiem oczywiste - znakomity na suche trasy. Ciekawostką jest to, że niespełna 1,5-milimetrowej wysokości klocki raźno rżną podłoże. Na zakrętach jest całkiem dobrze. Okrągły profil poprzeczny sprawia, że przechylanie się jest pewne i do pewnego stopnia całkiem bezpieczne. Po złamaniu zaleceń producenta dotyczącego kierunków instalacji H 599 zaczęły znakomicie hamować podczas jazdy na wprost.

Cena: 40 zł, masa: 592 g

bikeBoard 5/2010 (gdzie kupić)

Dodano: 2010-05-27

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: maratony, opony, test

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920