Należę do osób powściągliwych w zachwytach nad nowymi superrozwiązaniami serwowanymi nam co sezon przez producentów. Mam zazwyczaj krytyczne nastawienie do wszelkiego rodzaju nowych, wspaniałych, cudownych rozwiązań, jakimi i Wy, i ja jesteśmy co kilka miesięcy karmieni.

Nie miałem jeszcze okazji jazdy na zawieszeniu RE:aktiv z Thru Shaft. Jako użytkownik Treka Remedy z 2017 r. bez Thru Shaft byłem bardzo ciekaw różnicy w jakości pracy tylnego zawieszenia. Przecież już samo Re:aktiv miało nam zapewnić to, czego nie zapewnia nikt inny. Czy znaczne zmodyfikowanie damperów FOX-a i Rock Shoxa przy udziale Penske Racing Shocks wpływa jeszcze bardziej na możliwości roweru? Postanowiłem bez zbędnych sentymentów przeorać kilka Wilczych Ścieżek Slashem.

Zanim jednak będzie można zaciągnąć mocniej paski ochraniaczy przed zjazdem, trzeba wczłapać się asfaltem prawie na szczyt Magurki Wilkowickiej. Slash nie jest podjazdowym asem, ale przeważnie trudno wymagać zrywności szosy od roweru z zawieszeniem 160 mm oraz oponami 2,4”. Być może również moje lekkie przeziębienie i katar sprawiały, że w głowie pojawiał się dylemat: „Jechać czy iść?”. Wystarczy jednak pożegnać się z twardą nawierzchnią, by nabrać optymizmu. Możliwość płynnej regulacji sztywności zawieszenia sprawia, że Slash w terenie (...)


Specyfikacja

Trek Slash 8
cena: 13 199 zł
Rama: aluminium Alpha Platinum
Przedni widelec: Rock Shox Yari RC DebonAir, stożkowa aluminiowa rura sterowa (2106 g) | Damper: Rock Shox Deluxe RT3 RE:aktiv
Koła: Bontrager Line Comp 30 (15x110 i 12x148 mm)
Opony: Bontrager XR4 Team Issue TR 29x2.4” (774 g, dętka 203 g)
Korby: Truvativ Decendant 6K Eagle 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM DUB Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1275 Eagle (10–50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: SRAM Guide R, tarcze SRAM Centerline 200/180 mm
Kierownica: Bontrager Line 35, 780 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Line, 50 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2” z blokadą Knock Block
Wspornik siodełka: Bontrager Line 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Bontrager Arvada, drążone pręty Cr-Mo
Bontrager Line 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Bontrager Arvada, drążone pręty Cr-Mo

(...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 11-12/2018. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2018-11-20

Autor: Tekst: Maciej Patrzałek, zdjęcia: Adam Piotrowski, Maciej Patrzałek

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920