Prędkość to słowo, które po jazdach testowych podkreślali i odmieniali przez wszystkie przypadki nasi testerzy. Piszę testerzy, ponieważ pomimo że Supreme jest modelem damskim, kilku kolegów nie mogło powstrzymać się przed randką z czarną damą. Dynamika przyspieszenia Supreme nie jest wybitna, bo obiektywnie patrząc koła nie są lekkie.

W dzisiejszych czasach na wyścigu modele takie jak Supreme rywalizują z rowerami na kołach o standardowej wysokości i hamulcach szczękowych, w których masa jest niższa o 500–600 g, a to daje gigantyczną przewagę jeżeli chodzi o przyspieszenie. Jednak gdy Supreme wkręci się na obroty to utrzymanie wysokiej prędkości przelotowej nie stanowi problemu.


Wręcz prowokuje do zwiększania kadencji i prędkości. Fuji na podstawie własnych testów podaje, że na 40-kilometrowym dystansie nowa Supreme jest szybsza o 3 minuty i 23 sekundy w porównaniu do swojej poprzedniej wersji. Różnica jest duża, jednak (...)


Rama Supreme w całości zbudowana z włókien C15 UHM waży, według danych producenta 900 g. Przedni trójkąt skonstruowano z aerodynamicznych profili Kammtail o niskim współczynniku oporu powietrza, także przy strugach powietrza napływających pod kątem względem kierunku jazdy (boczne podmuchy). Widelec Fuji FC330 jest w całości carbonowy i ma symetryczną budowę.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA

Fuji Supreme 1.1
cena: 29 999 zł
Advanced Sports Europe, www.advancedsports.eu
Rama: carbon C15 HC
Przedni widelec: carbon FC-330, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Ocal Concepts 950 Disc (12x100 /12x142 mm)
Opony: Vittoria Corsa G+ 4C 700x25C (265 g, dętka 83 g)
Korby: SRAM Red 22 52-36 z. (170 mm)
Łożyska suportu: PF30
Kaseta: SRAM XG-1190 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: SRAM Red 22
Przerzutka przód: SRAM Red eTap
Przerzutka tył: SRAM Red eTap
Manetki: SRAM Red eTap HRD
Hamulce: SRAM Red HRD, tarcze SRAM CLX 140 mm
Kierownica: Oval Concepts 910SL Ergo, 400 mm, zasięg 90 mm, głębokość 140 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 777SL, 95 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-i1/2”
Wspornik siodełka: Oval Carbon Aero, 300 mm
Siodełko: Oval Concepts 751W, pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-07-05

Autor: Tekst: Aneta Kisielewska, Paweł Kisielewski

Tagi: szosa, fuji, Fuji Supreme

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści