Dynamiczny rozwój zainteresowania triathlonem jest faktem. Uczestnicy długich dystansów już wiedzą, jak potężną przewagę daje zaawansowany sprzęt kolarski i startują na takich „wypasach”, że aż się w głowie kręci. Spore grono „sprinterów” przymierza się do dłuższych dystansów i rozważa zakup profesjonalnego roweru. Ten test pomaga przekonać się, jak bardzo specjalistycznego sprzętu potrzebują.

Speed Concept 7.5 zbudowany jest na podstawowej, triathlonowej ramie Treka. Od najwyższego modelu serii 9 różni ją tylko rodzaj zastosowanego włókna. Mata serii 500 wylaminowana jest w najwyższej technologii Treka OCLV z uwzględnieniem technologii Kammtail. Trek w swoich ramach stosuje pięć rodzajów włókna (seria 300, 400, 500, 600 i 700), różnią się pomiędzy sobą ciężarem przy tej samej powierzchni oraz stosunkiem masy do sztywności - im wyższa seria, tym parametry są lepsze. Ale każdy kij ma dwa końce, gdyż poprawa parametrów znacznie komplikuje fabrykację, co naturalnie przekłada się na cenę wyrobu.

Dopasowanie i obsługa
Trek Speed Concept oferuje fantastyczne możliwości dopasowania. Rama sprzedawana jest w aż pięciu rozmiarach. Kokpit zaprojektowany jest tak, że do wyboru mamy sześć różnej długości mostków oraz aż 14 cm regulacji w pionie! Aerosztyca podsiodłowa jest symetryczna, dzięki czemu (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 11-12/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Trek Speed Concept 7.5
cena: 16 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 200 zł
Rama: carbon OCLV serii 500
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 530 mm – M
Baza kół: 985 mm
Długość tylnego widelca: 400 mm
Długość górnej rury: 505 mm - 535 mm
Wysokość osi suportu: 255 mm
Wysokość kierownicy: 820 mm
Kąt główki ramy: 72,8°
Kąt rury podsiodłowej: 77,2° - 79,8°
Masa kompletnego roweru: 8580 g*
Masa przedniego koła: 1020 g
Masa tylnego koła: 1550 g
Przedni widelec: Trek SC KVF Tri
Koła: Bontrager Race
Opony: Bontrager R3 Hard-Case Lite 700x23C (180 g, dętka: 80 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Enduro Pressfit (90 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Ultegra CN-6800
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800
Manetki: Shimano SL-BSR1
Klamki: Bontrager RL
Hamulce: Bontrager Speed Limit
Kierownica: Bontrager Race XXX Lite Mono Extention , 400 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Race XXX Lite Mono Extention
Łożyska sterów: 1i1/8”
Wspornik siodełka: Bontrager Speed Concept Race Lite
Siodełko: Bontrager RXL Hilo
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-11-14

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, foto: Piotr Naskrent/ maratomania.pl

Tagi: Trek, triathlon

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu