Od września w sklepach będzie dostępna nowa tylna przerzutka XTR o symbolu RD-M972. Została ona skonstruowana zgodnie z najnowszą technologią firmy Shimano - "Shadow". Dlaczego nowe tylne przerzutki pozostają w "cieniu" roweru napisaliśmy dokładniej przy okazji prezentacji nowej grupy Deore XT w bB numer 4/2007. W skrócie chodzi o nową konstrukcję górnej części przerzutki, dzięki której jej korpus wystaje mniej poza obrys roweru. W zależności od przełożenia jest to o 11 do 18 mm mniej. Zmienione zostało także prowadzenie linki i pancerza, które wchodzą teraz bezpośrednio - bez ostatniego zagięcia pancerza. Natomiast w najnowszym modelu XTR najważniejszą zmianą jest nowy materiał płytek wózka: carbon! I to obu naraz - wewnętrznej i zewnętrznej. Przerzutka będzie dostępna w dwóch wersjach: SGS z długim wózkiem i GS ze średnim. Ale obie tylko z "normalną" sprężyną, czyli Top Normal. Masa wersji GS to 180 g, a SGS 182 g! A design? Oczywiście wielkie "X"! Powyższy model uzupełni dostępną dotychszas linię tylnych przerzutek w tej grupie.

Dodano: 2007-10-05

Autor: bikeBoard

Tagi: XTR

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920