Pierwszego Aurica testowaliśmy w 2016 r. i ciepło go wspominamy. Sprawdzamy, czy „LT”, bardziej szalona wersja, zachowała właściwości prekursora.

W porównaniu z poprzednią wersją zmieniło się przede wszystkim zawieszenie, choć patent MLink z osią obrotu w środku wahacza pozostał na swoim miejscu. Podstawowy Auric dysponuje teraz 130 mm skoku tylnego koła, a więc wpadł w kategorię ścieżkowców, pałeczkę ostrej jazdy przejęła zaś teraz wersja LT, z zawieszeniem powiększonym do 160 mm. Spośród dwóch wersji wyposażenia do testu wybraliśmy tę tańszą – ma wszystko, co niezbędne, a 2500 zł zostaje w kieszeni. Linia ramy jest dość estetyczna, jednak przy bliższym kontakcie 16 kg bez pedałów rujnuje dobre pierwsze wrażenie. Podjeżdżanie utrudnione przez mało dynamiczne koła, bo zarówno pozycja, jak i praca tylnego zawieszenia nie budzą żadnych zastrzeżeń. Rower jest bardzo długi, na podjazdach można odnieść wrażenie, że siedzi się na 29”. To powoduje (masa trochę też), że rower jest przyklejony do podłoża, nawet na bardzo dużych stromiznach. Na zjazdach Auric LT jest stabilny. Reaguje jedynie na zdecydowane ruchy ciałem, co procentuje w trudnym terenie. W zakrętach trzeba skupić się na poprawnej technice, ponieważ mimo kół 27,5” długość roweru ogranicza manewrowość. Mimo to Auric LT nie zaskoczy w zakręcie, wszystkie potencjalne uślizgi są łatwe do opanowania.


OSPRZĘT

Rama: aluminium A6-SL
Przedni widelec: Fox 36 Rhythm Float 27.5 GRIP, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2100 g)
Damper: Fox Float Performance DPX2 EVOL
Piasty / Obręcze: DT Swiss 370 / WTB ST i29
Opony: Maxxis Minion DHF EXO TR 27.5x2.5”WT / Maxxis Minion DHR II EXO TR 27.5x2.4”WT (981/1195 g, dętka 230 g)
Korby: Race Face Aeffect 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face X-Type Team
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000-11 (11-46) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11 | Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000
Manetki: Shimano SLX SL-M7000-11
Hamulce: TRP G-Spec Trail S, tarcze TRP TR-203/180 mm
Kierownica: Race Face Ride Riser 35, 760 mm
Wspornik kierownicy: Race Face Ride, 50 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shock LEV E30i 150 mm, 31,6 mm
Siodełko: WTB Volt Comp


(...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2019. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2019-03-18

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • Czy CCC Team zaspokoi oczekiwania polskiego kibica?
  • Mistrzostwa Europy adventure racing w Polsce
  • Żywienie w kolarstwie górskim
  • Zaburzenie wzorca oddechowego i jego możliwe konsekwencje