Nastały takie czasy, że każda licząca się na rynku firma stawiająca na rowery XC musi mieć w swojej ofercie ścigacza z pełnym zawieszeniem. Bardzo wymagające trasy zawodów spowodowały, że większość edycji pucharu świata można wygrać tylko płynnie pokonując techniczne przeszkody, a w tym pomocny może być właśnie lekki full XC.

BH już w poprzednim roku zapowiedział, że taki rower powstaje, na czego potwierdzenie ówcześni teamowi zawodnicy ścigali się na prototypach tego, co możemy oglądać obecnie w wersji sklepowej.


W ubiegłym roku osoby odpowiedzialne za przekaz informacji w BH twierdziły, że powstający full powinien mieć dokładnie taką samą geometrię jak wyścigowy hardtail. Chodziło o to, żeby zawodnik nie musiał przyzwyczajać się do nowej geometrii. Mając w pamięci zeszłorocznego sztywniaka mogę powiedzieć, że full to zupełnie inna bajka. Pozycja na nim jest bardziej zrównoważona, mniej pochylona, uwzględniająca możliwość (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2017-09-08

Autor: Tekst: Michał Woźniczka, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: BH

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści