Było tylko kwestią czasu, by najsłynniejszy amortyzator w historii XC w końcu doczekał się wersji na duże koło. Od razu wprowadzono pięć modeli różniących się sposobem tłumienia. Wszystkie „dłuższe” oferują mocowanie 15-milimetrowym zaciskiem.

Topowa XX WC jest lżejsza, niż WC edycji 2009 w klasycznym rozmiarze. 1582 g wraz z hydrauliczną manetką blokady zrobi duże wrażenie w sektorach. Uzyskanie tak fantastycznej masy było możliwe także dzięki przeprojektowaniu tłumika Motion Control. SID XX WC pojawi się wersji ze skokiem 80/100 mm, pozostałe odmiany także z opcją 120 mm. Z uwagi na coraz trudniejsze trasy i wyższe wymagania stawiane sprzętowi, konieczne było zmodyfikowanie cech także pod kątem dużych kół.

Nowy tłumik MC DNA czerpie z pierwotnej wersji świetne możliwości regulacji, najwyższą jakoś tłumienia, niskie koszty utrzymania i łatwy serwis. Zmodyfikowano konstrukcję sprężyny, która opiera się na podwójnej spirali, dzięki czemu jest lżejsza od poprzedniej wersji. Taki układ zapewnia także łatwiejszą kontrolę tłumienia i większe możliwości precyzyjnego dopasowania do trasy.

Nowy MC DNA oferowany jest w 4 wersjach: wyścigowej XX i RCT3 z największymi możliwościami regulacji oraz RLT i RL. W RCT3 mamy do dyspozycji specyficzną blokadę. W pozycji OPEN tłumienie kompresji jest wyłączone. Threshold: na odcinki o mniejszym nagromadzeniu nierówności z ustawionym progiem zwolnienia, a także w pełni zamkniętą LOCK. Niezależnie oferuje możliwość regulacji wolnej kompresji.

RLT i RL oferują odpowiednio (poza identyczną jak w RCT3 charakterystyką) wyłącznie regulację kompresji do blokady włącznie, przy czym regulacja progu zwolnienia jest wyłącznie w RLT.
RL posiada ustawienie fabryczne. Revelation (wersje 120/130/140 mm), który także pojawi się w rozmiarze 29 będzie dodatkowo wyposażony w Dual Position Air. Niewielki ruch dźwignią na lewej goleni i dociśnięcie widelca powoduje skrócenie skoku o około 30 mm. System ten czyni Revelation bodajże najbardziej wszechstronnym (przy masie 1806 g) widelcem ścieżkowo-endurowym.

Dodano: 2011-12-05

Autor: Źródło: bikeBoard (JH)

Tagi: XC, carbon, amortyzacja, Rock Shox, SID, ultralekkie, blokada

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920