Francuska marka kojarzy się z ekskluzywnymi rowerami przeznaczonymi stricte do ścigania. Modele takie jak 795 Aerolight czy 796 Monoblade budzą zachwyt nie tylko z powodu futurystycznego wyglądu, ale także zastosowanej kosmicznej technologii, a niezwykła integracja poszczególnych komponentów to znak rozpoznawczy rowerów Look. Tymczasem nowy model 765 wprowadzony do kolekcji w tym sezonie wygląda jak… zwykła szosówka, a nie bolid F1. Monolityczną korbę Zed 3 zastąpiono standardowym mechanizmem Shimano Ultegra, w miejsce aerodynamiczego mostka Aerostem mamy klasyczny, a zamiast zintegrowanej sztycy z nakładką E-Post 2 mamy zwykłą, wsuwaną o średnicy 27,2 mm. Zmiany te pozwoliły stworzyć rower, którego cena to zaledwie połowa kwoty, jaką trzeba wydać na samą ramę modelu 795 Aerolight Premium, czyli można powiedzieć, że francuski producent wprowadził na rynek model bardziej przystępny dla przeciętnego odbiorcy, jednak nie odważymy się użyć słowa „tani”.


Jazda
765 został zaprojektowany z myślą o jeździe długodystansowej. Kategoria endurance jest coraz bardziej popularna, więc nic dziwnego, że Look zaprezentował właśnie taki model. Pozwala przyjąć pozycję typową dla rowerów endurance, z jednym wyjątkiem, rower jest długi. Teoretycznie testowany przez nas rozmiar 54 cm jest przeznaczony dla kolarzy o wzroście od 174 do ok. 180 cm, jednak niektórzy testerzy z tego przedziału raportowali, że rower jest dla nich za długi i wybraliby rozmiar mniejszy. W tym elemencie widać ścigancki rodowód marki Look. Mimo że topowe wersje są jeszcze dłuższe, to i tak (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2016


Look 765 Ultegra
Cena: 11 799 zł
FHU Poręba www.porebarowery.pl

Rama: carbon Carboflax
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 8210 g*
Masa ramy: 1115 g
Masa przedniego koła: 1330 g
Masa tylnego koła: 1810 g
Przedni widelec: Look 765, carbonowa stożkowa rura sterowa (356 g)
Koła: Mavic Aksium
Opony: Continental Ultra Sport 700x25C (320 g dętka 83 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800 GS
Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce: Shimano Ultegra ST/BR-6800
Kierownica: FSA Vero Compact, 400 mm, zasięg 85 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: FSA OS 168, 120 mm
Łożyska sterów: VP 1i1/8”-1i1/4”
Wspornik siodełka: FSA Gossamer, 27,2x350 mm
Siodełko: Selle Italia Flow, stalowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-09-09

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920