To jeden z najbardziej charakterystycznych rowerów jakie miały premierę w tym roku. Wszystko przez kokpit, który ma dwie poprzeczne części, a mostek łączy się z kierownicą mniej więcej w połowie baranka. Bardzo specyficzna konstrukcja mająca wpływ na komfort jazdy, o czym w dalszej części testu, wymusiła także zmiany w geometrii ramy roweru.

Producent nie podaje długości górnej rury, a ten parametr w rowerach szosowych jest bardzo istotny. Ponadto parametr reach i stack zupełnie nie oddaje rzeczywistej długości i wysokości roweru. Dlatego rozmiar należy dobierać szczególnie uważnie. Na szczęście podane na stronie producenta przedziały wzrostu mniej więcej odpowiadają rzeczywistości. Patrząc na rower wydaje się, jakby zajmowana pozycja miała być ekstremalnie wysoka, jednak tak nie jest.


Trzymając za klamkomanetki odczucia są podobne jak na modelu Endurace, choć Grail jest bardziej zrelaksowany. Charakterystyczny kokpit został tak skonstruowany, by jak najbardziej amortyzować wstrząsy. Działa jak resor, ponieważ górna część nie jest przymocowana do mostka. Dodatkowo, środkowa część jest mocno zwężona by uzyskać jak najlepszą elastyczność. Najwygodniejszy chwyt jest blisko jej środka, jednak pozwolić na to można sobie tylko przy jeździe w bardzo łatwym terenie, gdzie nie zaskoczą nas większe nierówności, ponieważ (...)


Cały test przeczytacie w bikeBoard 9/2018. Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Canyon Grail CF SL 8.0
Canyon, www.canyon.com
cena: 12 003 zł
Rama: carbon
Przedni widelec: carbon, stożkowa, carbonowa rura sterowa
Koła: DT Swiss C1800 Spline (12x100 i 12x142 mm)
Opony: Schwalbe G-One Performance Bite RG 700x40C (444 g, dętka 113 g)
Korby: Shimano Ultegra R8000 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit SM-BB72-41
Kaseta: Shimano CS-HG800-11 (11-34) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG701
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-R8000
Manetki: Shimano Ultegra ST-R8020 | Hamulce: Shimano Ultegra BR-R8070, tarcze Shimano SM-RT800 160 mm
Kierownica: Canyon CP01, 420/480 mm (górny/dolny chwyt), zasięg 70 mm, głębokość 130 mm
Wspornik kierownicy: Canyon CP01, 75/125 mm*
Łożyska sterów: Canyon / Across 1i1/4”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Canyon S23 VCLS CF, 27,2x350 mm
Siodełko: Fi'zi:k Aliante R5, pręty S-Alloy

Dodano: 2018-09-12

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: canyon

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920