W 2019 Giant Trance Advanced Pro będzie oferowany na kołach 29”. Taki wersja istniała już w przeszłości – konkretnie w 2014 był Trance X 29er. To był czas boomu 27,5” i Giant postanowił skoncentrować się na tym rozmiarze. Nowością w przyszłorocznym modelu ścieżkowym jest nie tylko rozmiar kół.

Wersja Pro 0 będzie miała całkowicie carbonową ramę – przedni trójkąt, tylny wahacz i łączniki zawieszenia w standardzie Trunion – wszystko wykonane z włókien węglowych. Wraz z powiększeniem kół udało się utrzymać krótki ogon. 435 mm oznacza zwrotność i chęć do zabawy. Główka 66,5° podąża za trendem bardziej płaskich układów sterowania.



Nieco zmaleje skok zawieszenia. Bieżący model ma 150 mm z przodu i 140 z tyłu konkurując o żerowiska z endurowym Reignem. Trance 29 wraca do korzeni ścieżkowych i będzie miał 130 z przodu i 115 z tyłu. Ponieważ liczy się nie tylko skok, ale i jakość amortyzacji i tłumienia, w wersji Advanced Pro 0, Trance będzie wyposażony w nowe zawieszenie utytułowanej kalifornijskiej manufaktury DVO – damper Topaz 2 z tłumieniem i charakterystyką kompresji dostosowanymi specjalnie do zawieszenia Maestro i widelec serii Sapphire – również custom tune dla Gianta i specjalnie dobranym 44 mm wyprzedzeniem, co ma zbalansować stabilność i zwrotność na większych kołach. Damper ma mniejsze przełożenie na ruch wahacza i wystarczy mu nieco niższe ciśnienie, niż w poprzednich generacjach. Napęd i kokpit pochodzić będą ze stajni SRAM - carbonowa kierownica Descendant (na mostek średnicy 35 mm) będzie miała szczodre 80 cm szerokości – ew. do przycięcia. Napęd to Eagle XX0, dropper RockShox. Carbonowe koła TRX w standardzie Boost będą miały 30 mm szerokości wewnątrz.


Linia Trance będzie w przyszłym roku dość mocno rozwarstwiona. Opisany powyżej Advanced Pro 29 0 to rower z najwyższej półki i spodziewamy się sporej ceny. Dla tych, którzy wolą nie sprzedawać organów będzie opcja Trance 29 na aluminiowej ramie, ale nie będzie środkowej wersji – albo high-end, albo economiczny, bez „prosumer”. Podobno odzwierciedla to trendy sprzedażowe Gianta.

Dodano: 2018-08-07

Autor: Tekst i zdjęcia: Maciek Machowski

Tagi: Giant, 2019

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920