Ten rower potwierdza, że zacieranie się granic między odmianami rowerowych zainteresowań staje się rzeczywistością.

Rama Sparka została stworzona w mieszanej technologii. Do przedniego węglowego trójkąta dołączono tylny ze stopu, a tym samym osiągnięto kompromis pomiędzy dobrą masą i rozsądną ceną. Węglową część ramy wykonano przy udziale technologii IMP, której zastosowanie ma optymalizować ilość użytego materiału. Tam, gdzie to możliwe, zmniejsza się jego ilość. Z kolei w miejscach gdzie obciążenia są największe stosuje się włókna o wysokim module wytrzymałości. W porównaniu do poprzednich wersji siedemsetek, znacznie poprawiono ergonomię i estetykę przedniego trójkąta. Najważniejszym zmianom uległ kształt rury podsiodłowej i jej połączenie w węzeł suportu, mocowanie dampera do górnej rury, kształt i mocowanie wahacza oraz przekrój dolnej rury. Tylny trójkąt wykonany jest z hydroformowanego aluminium i charakteryzuje się solidnym jarzmem łączącym główną oś z dolnymi widełkami. Jarzmo służy również jako punkt mocowania dla przedniej przerzutki! Wymienny system haków pozawala współpracować z osiami piast w standardach 142x12 mm, 135x12 mm i 135x5 mm QR. Wahacz i przedni trójkąt wyprofilowano tak, że długość tylnych widełek wynosi zaledwie 435 mm! To zdecydowanie korzystnie przekłada się na zwrotność Sparka. Co więcej - w tylnych widełkach bez kłopotu zmieści się szeroka opona i jeszcze zostanie miejsce na… błoto.
Oba trójkąty połączone osiami zawieszenia spina w jedno dedykowany tłumik FOX Nude CTD. W opanowaniu kinematyki tłumienia inżynierowie szwajcarskiej marki posunęli się daleko w przód, co pozwoliło niemal całkowicie odizolować wpływ pedałowania i ugięcie zawieszenia.
Z przodu Spark wyposażony jest w sprawdzony widelec Fox 32 Float 120 FIT CTD Remote z wkręcaną 15-milimetrową osią. Widelec i damper współpracują z systemem TwinLoc Scotta, który przy pomocy umieszczonej na kierownicy manetki pozwala kontrolować (...)


Dodatkowa manetka, z której wystają aż dwie linki sprawia, że przód roweru przy pomina koszyk dziewiarki. Ale to nic, ponieważ w tej klasie roweru z Twin Loca korzystaliśmy częściej niż z przedniej przerzutki. To znakomite rozwiązanie na urozmaicone trasy pokonywane w dynamiczny sposób. Bardzo podoba nam się to, że obejma manetki zintegrowana jest z gripem tak, żeby uzyskać wygodny dostęp i wyeliminować interferencje z klamkami i obejmami manetek.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2015 możesz też kupić e-wydanie

Ponizej specyfikacja techniczna i więcej zdjęć szczegółów
Scott Spark 710
cena: 15 199 zł
Scott Sportech Poland www.scott.pl
Współczynnik bB: 100 g za 131 zł
Rama: carbon HMF IMP / aluminium
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 490 mm – L
Baza kół: 1165 mm
Długość tylnego widelca: 435 mm
Długość górnej rury: 625/623 mm**
Wysokość osi suportu: 325/331 mm**
Wysokość kierownicy: 1000/980 mm (mostek na plus/minus (+20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 68,5/69°**
Kąt rury podsiodłowej: 73°
Masa kompletnego roweru: 11 650 g*
Masa ramy: 2250 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1670 g
Masa tylnego koła: 2120 g
Skok amortyzacji: przód: 120 mm, tył: 120/85 mm
Przedni widelec: Fox Float 32 CTD FIT 27,5 Factory Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1785 g)
Damper: Fox Nude CTCD (272 g)
Koła: Syncros XR 2.0 (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo 27,5x2,25” (515 g, dętka:170 g)
Korby: Shimano XT FC-M785 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (92 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz
Łańcuch: Shimano CN-HG75
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M785
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 , tarcze:Shimano SM-RT64 180 / 160 mm
Kierownica: Syncros FL1,5 Tbar , 31.8x700 mm
Wspornik kierownicy: Syncros XR1,5
Łożyska sterów: Ritchey Pro 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Syncros FL1,5 , 31.6x400 mm
Siodełko: Syncros XR1.5, Hollow Ti
Pedały: Shimano PD-M520
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl
** ustawienia geometrii Low/High

Dodano: 2015-03-02

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron

Tagi: Scott

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Madone SLR
Cannondale SystemSix
Wilier Triestina Cento 10 Air
Scott Foil 20 czy 20 Disc
Specialized Enduro Pro 29
Liv Intrigue Advanced 0
Giant Defy Advanced Pro 0
Canyon Grail CF SL 8.0
Romet Mustang M1