Marketingowa ofensywa polskiej firmy rowerowej jest niezwykle zamaszysta. Kross bez pardonu rozpycha się łokciami wśród najbardziej prestiżowych marek.


Pierwsze spojrzenie na Levela Be Dziewiątkę i od razu bardzo duży plus. Rower wygląda świetnie, rasowo i ma zrównoważony kształt, z czym często bywa kłopot dla ram o dużym rozmiarze. Kształty i profile rurek dobrane są ze smakiem, a malowanie dopełnia pozytywnego wrażenia. Przechodząc od ogółu do szczegółu zacznę od tego, co w rowerze najważniejsze – od ramy. Węglowy szkielet Krossa to tak naprawdę 80 procent jego wartości użytkowej. To całkiem nowa konstrukcja polskich inżynierów, w której znaleźć można niemal wszystkie zdobycze technologii projektowania ostatnich lat - od łożysk press-fit, przez poszerzaną główkę ramy czy mocowanie tylnego hamulca wewnątrz trójkąta, na bezpośrednim przytwierdzeniu (DM) przedniej przerzutki kończąc. Nawet sposób i zakres wewnętrznego prowadzenia linek przerzutkowych jest gruntownie przemyślany. Otóż linki nie dyndają sobie w ramie tak po prostu, lecz spoczywają w ukrytych w jej wnętrzu prowadnicach. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko wygląd zachwyci purystów, ale i ich wymiana jest dziecinnie prosta. Pomysł ciekawy i wart dalszego udoskonalania (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Dostępne także e-wydanie


Kross Level B9, cena: 5 999 zł, Kross www.kross.pl


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Kross B9
Rama: carbon
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 490 mm – L
Baza kół: 1092 mm
Długość tylnego widelca: 435 mm
Długość górnej rury: 627 mm
Wysokość kierownicy: 1030/990 mm , mostek na +/- do tego 5 mm podkładek
Kąt główki ramy: 71,5°
Kąt rury podsiodłowej: 72,5°
Masa kompletnego roweru: 11 920 g*
Masa ramy: 1370 g 1440 g z lozyskami suportu
Masa przedniego koła: 1940 g
Masa tylnego koła: 2560 g
Przedni widelec: Rock Shox XC30 Solo Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (2114 g)
Piasty/Obręcze: Shimano HB/FH-M475 / WTB SpeedDisc i19
Opony: Schwalbe Rocket Ron EVO TLR 29x2,25 (477 g, 206 dętka )
Korby: Shimano Deore FC-M615 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit SM-BB71
Kaseta: Shimano CS-HG50 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M616
Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M670
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Avid DB1 , tarcze G2CS 180/160 mm
Kierownica: Kross Racing Components , 700 mm
Wspornik kierownicy: Kross Racing Components , 80 mm
Łożyska sterów: VP-A62ACM2 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kross Racing Components ,31,6x400 mm
Siodełko: Kross VL-1489
Pedały: VP-519A aluminiowe
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-05-06

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron, foto: Piotr Staroń

Tagi: hardtail, Kross, Kross Level B9

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB