„SST, którego premiera miała miejsce w 2009 powstał pod wpływem potrzeb wybitnego sprintera Ivana Domingueza. Miała sprostać atomowym depnięciom w pedały, dlatego wykazywała się wybitną sztywnością boczną.
Altamira debiutująca w 2011 roku powstała w wyniku współpracy z ekipą z Fuji Servetto specjalizującą się we wspinaczkach. Ten ultralekki rower miał ułatwiać wspinanie się na najbardziej nachylone szosy. Dzięki niemu zdobyto tytuł w Grand Tourze i i mnóstwo zwycięstw etapowych z metą pod górę„
- mówi Steve Fairchild, Senior Fuji Road Product Manager - „Więc także z Transonikiem inżynierowie wsparli się doświadczeniem zawodowego teamu NetApp-Endura. Kiedyś myśleliśmy: Sztywniej, Lżej. Dzisiaj myślimy: Szybciej.”

Co to znaczy szybciej?
Fuji przebadało swoje bolidy w słynnym tunelu aerodynamicznym A2 w zakresie wiatru czołowego i do 20° wiatru bocznego (średnio). Okazało się, że opór jaki stawia Transonic w porównaniu do SST jest mniejszy o 121 i 118 g względem nowoczesnej Altamiry. Te liczby zaczynają robić wrażenie dopiero kiedy zdamy sobie sprawę z tego, że gdyby zawodnik w sposób stały wydatkował moc rzędu 300 W na odcinku 40 km, Transonikiem przyjechałby o 65 sekund szybciej niż na SST i 55 sekund szybciej niż na Altamirze. 40 km! To krótki dystans.

Zawodnicy którzy już jeździli na nowej ramie komentują to tak: Rower jest szybki. I chociaż z prędkością 50 km/h możesz pojechać każdym rowerem, bywa że ciężko jest utrzymać tę szybkość. Na Transonic jest znacznie łatwiej. - powiedział David de la Cruz, który był drugi na 6 etapie Tour de California.


NetApp-Endura na Fuji Transonic zaczyna jutro Tour de France, życzymy im samych sukcesów, ale najgoręcej kibicujemy Bartoszowi Huzarskiemu.

więcej informacji na stronie www.fujibikes.com

Dodano: 2014-07-04

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści