Przyrostek LT nie zaburza absolutnie ponadprzeciętnych walorów podjazdowych maszyny. Responsywność pedałowania nawet bez użycia wajchy na damperze jest niewiarygodna, SCHTLT pruje pod górę z efektywnością roweru ścieżkowego genetycznie obarczonego skazą XC. Gdyby nie obszerność profili ramy można by pomylić go i śmiało stanąć w szranki wyścigów dla maszyn napędzanych siłą mięśni ludzkich, a nie grawitacją. Jest zwrotny, choć zawrotki na Daglezjowym jedzie się po skraju.

Znacznie ciaśniejsze nawroty na podjazdowym odcinku Griftofa w Lechnicy są pokonywalne, ale wymagają szerokiego gestu. Przy tym Hightower pozostaje w tym manewrze stabilny i spokojnie pokonuje nawroty, ale wymaga planowania kolejnych ruchów i nie jest przyjazny dla początkujących.


Zawieszenie na podjazdach zachowuje kamienny spokój, ale na wyjątkowo stromych fragmentach naturalnych szlaków warto skorzystać z pomocy środkowego trybu tłumienia kompresji. Najmocniejszy przydaje się wyłącznie na mozolnych asfaltach. Ciekawa sensacja wyczuwalna jest na płaskich, pokonywanych z pełnym obciążeniem siodełka trawersach. Wysoko wystający komin ramy wyraźnie pracuje pod jeźdźcem przejmując część amortyzacji na siebie. Wynika to z (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Santa Cruz Hightower LT custom
cena: 11 034 zł - rama z damperem
Crazy Crank, www.santacruz-pl.com

Rama: carbon CC
Przedni widelec: Fox 36 Float Factory 29 FIT4, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2064 g)
Damper: Fox Float DPX2
Piasty / Obręcze: Kozak MTB Boost SS 851-00 i 952-00 (15x110 i 12x148 mm)
/ Santa Cruz Reserve 30
Opony: Specialized Butcher GRID 29x2.6” (968 g, dętka 192 g)
Korby: Rotor Hawk Qring 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Rotor
Kaseta: SRAM XG-1295 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM Eagle GX
Przerzutka tył: SRAM Eagle GX
Manetki: SRAM Eagle GX
Hamulce: Shimano XT
M8000, tarcze Shimano SM-RT86 180 mm
Kierownica: Race Face SixC, 800 mm
Wspornik kierownicy: Race Face TurbineR, 35 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Forty 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shock Lev C 150 mm, 31,6 mm
Siodełko: Fabric Slope

Dodano: 2018-07-02
Tagi: Santa Cruz

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB