Z całej, bogatej oferty rowerów elektrycznych Treka, przyszło nam przetestować ten najdroższy. Ot, życie testera z ośnieżonymi Tatrami w tle.

Topowe modele konkurencji są droższe, ale w katalogu e-Treków nie ma ram carbonowych, co może tłumaczyć ten fakt. Topowy Powerfly 9 LT niebezpiecznie zbliża się do granicy bycia za ciężkim nawet jak na e-bajka. Na szczęście rower jest tak zaprojektowany, że masa jest uciążliwa jedynie w czasie pakowania roweru na dach samochodu i po rozładowaniu baterii. Zarówno tylny trójkąt, jak i górna rura są na tyle długie, żeby zapewnić wystarczającą stabilność. Powerfly jest niezwykle efektywny na podjazdach, wspomniane wymiary sprawiają, że nawet na dużych stromiznach nie trzeba podejmować dodatkowych akcji dociążających poszczególne sekcje roweru. Grube opony wgryzają się w każde podłoże, co tylko pogłębia świetne możliwości podjazdowe.


Na zjazdach rower zachowuje się wzorcowo, ewidentnie wszczepiono mu charakter rowerów enduro Treka, takich jak Slash czy Remedy. Długość wymaga wprawy w braniu zakrętów, jednak przy odpowiedniej technice Powerfly jest bardzo stabilny i przewidywalny. Spokojny charakter doprawiono dużym skokiem zawieszenia i szerokimi oponami, dlatego koniec końców w trudnym terenie jedzie przez absolutnie wszystko. Nie spotkaliśmy takiej przeszkody, przed którą trzeba by zwolnić. Zresztą, nawet jeśli, to hamulce są na tyle silne, że można odłożyć hamowanie na ostatnią chwilę. Opony pochłaniają mniejsze nierówności, a dobrze zestrojone zawieszenie non stop dba o kontakt kół z podłożem. Problemy pojawiają się (...)


Cały test znajdziecie w magazynie Rowery elektryczne - wydanie specjalne magazynu bikeBoard (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

SPECYFIKACJA
Trek Powerfly 9 LT Plus
cena: 26 999 zł
Trek Bikes, www.trekbikes.com

Rama: aluminium Alpha Platinum
Przedni widelec: Fox 36 Performance Grip
Damper: RockShox Delux RT3 RE:aktiv
Koła: Bontrager Powerline Comp 40 (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance TLR Addix 27,5x2,8” (960 g, dętka 230 g)
Korby: SRAM EX1 15 z. ( mm)
Kaseta: SRAM XG-899 (11-48) 8-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1031
Przerzutka tył: SRAM EX1
Manetki: SRAM EX1 / Bosch Purion
Hamulce: SRAM Guide RE, tarcze SRAM Centerline 200 mm
Kierownica: Bontrager Line, 760 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Line, 70 mm
Wspornik siodełka: Bontrager Drop Line 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Comp, pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-06-12

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Trek, elektryczne

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap