Zadowoleni będą nie tylko maratończycy przyzwyczajeni do bezpośredniego przekazywania energii, ale wszyscy turyści, którzy do tej pory przemierzali setki kilometrów na kompletnych sztywniakach. Komponenty Napęd złożony jest w oparciu o korbę i manetki SLX sparowane z przerzutką tylną XT oraz przednią SLX. To znane i sprawdzone także w błocie połączenie. Do tego zestawu kaseta i łańcuch z grupy Deore. Hamulce Elixir 5 są niezwykle mocne, łapią tarcze w lot i należy obchodzić się z nimi delikatnie, gdyż potrafi ą wysadzić z siodła. Mogą się wydawać lekką przesadą, ale spora w tym zasługa 185 mm tarcz. Koła, pomimo pancernego wyglądu, na wadze nie wychylały się poza standardy w tej klasie cenowej. Do ich sztywności również nie mamy zastrzeżeń - spory w tym udział obręczy wysokich na 24 mm i szerokich na 27 mm. Warto dodać, że całość naprawdę ładnie współgra wizualnie. Jazda Zazwyczaj dobrze czuję się na osiemnastkach (na co dzień jeżdżąc na takiej) jednak w tym przypadku coś nie grało. A mianowicie długość wspornika siodła - 350 mm. Tu, żeby rzucić w przestrzeń hasło z bawarskiego pornosa optimal, brakło dosłownie centymetra. Osoby wyższe lub równe 183 centymetrom winny po prostu zmienić sztycę. Mostek długi na 100 mm w połączeniu z kątami 69,2Åã (główka) i 72,7Åã (podsiodłowy) sprawiają, że rower bardzo dobrze spisuje się na podjazdach. Oczywiście nie jest to sportowa pozycja znana Wam ze sztywniaków, jednak stawiam „piątaka”, że na technicznym odcinku i tak wyjedziecie wyżej niż dotychczas. Na asfaltowe odcinki, mimo że w naszym kraju w dużej części dziurawe, zalecamy blokadę zawieszenia. W przeciwnym wypadku można się nieźle rozkołysać. Aktywne zawieszenie ma swoje plusy w terenie, gdzie pochłania nawet najmniejsze przeszkody terenu. Na krętym niczym grzbiet zaskrońca singletraku pod Smrekiem (czytaj str.50) Merida czuła się jak ryba w wodzie, płynnie pokonując kolejne metry przygotowanej trasy. A gdy w przypływie endorfin postanowiłem oderwać się od ziemi, zawieszenie zawsze gładko przyjmowało lądowania. Stodwudziestka skręcała poprzez ruch kierownicą, dopiero w mocno zacieśniających się zakrętach trzeba było pochylić cały rower. Zdecydowanie więcej roboty miała amortyzacja na szlakach w naszym kraju. I tu mogliśmy przekonać się o jej czułości nawet na drobne kamyczki i sprawnym radzenie sobie z tymi wielkości główki kapusty. Podczas jesiennych leśnych eskapad opony Merida Trail Lite 2.25 miały pewne problemy z utrzymaniem toru jazdy, ale nie większe niż inne uniwersalne opony. Poza tym są lekkie (600 g/szt. przy szerokości bieżnika 52 mm), szybkie i oferują relatywnie niskie opory toczenia.

Podsumowanie
Merida stworzyła sprzęt na terenowe ścieżki rowerowe i podkreśla to w Czechach czynnie angażując się w działania CEMB-y. 120-tka świetnie spisała się na trasie wybudowanej przez naszych południowych sąsiadów, a i na polskich, mniej gładkich i płynnych leśnych szlakach, zapewniała komfort i dawała przyjemność z jazdy.
bikeBoard 3/2010 (gdzie kupić)


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2010-03-31

Autor: Tekst: Wojtek Szlachta

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920