
Merida One-Twenty TFS 800-D '2010
Kolekcja „120-tek” Meridy jest szeroka i zawiera 6 modeli (5 dostępnych w Polsce) w przedziale cenowym 3699-7999 zł. Do testu wybraliśmy wersję pośrednią - TFS 800-D, bo gdy rozmawiamy o pierwszym w życiu fullu, „pięć koła” to często górna granica finansowa.
Rama
Od testowanego w numerze bB #10/2009 modelu HFS 3000-D rożni ją materiał i technologia produkcji ramy. TFS 800-D wykonano z Racelite 6061 Aluminium w technologii TFS (rury tłoczone mechanicznie). Efekt wizualny jest podobny do wersji HFS powstałych dzięki hydroformingowi z Prolite 6066 Aluminium. Rożnica jest w wewnętrznych tłoczeniach, które w TFS są prostsze i wykonane na grubszych ściankach. Rama osiemsetki w rozmiarze 18” waży 2890 g (3209 g z damperem). Ponadto warto zaznaczyć, że główka, wewnątrz w kształcie jajka, mieści półzintegrowane stery, a asymetryczny wahacz znamy z linii Trans-Mission. Kinematycznie rama to jednozawias z elementami pośredniczącymi, które przekazują siły na damper.
Amortyzacja
Z przodu Suntour Epicon RLD, którego w skrócie można przedstawić jako lekki (1759 g z manetką) powietrzny widelec o pełnej blokadzie skoku sterowanej manetką z kierownicy. Na potrzeby testu został napompowany do 70 PSI (tester 76 kg + plecak 4-5 kg). Oprócz tego możemy w nim ustawić tłumienie powrotu. Na niewielkich nierównościach potrzebuje przełamania, by w późniejszej części skoku oferować płynną pracę. Przy końcu skoku twardnieje jak każdy szanujący się pneumatyk. Tylnemu amortyzatorowi X-Fusion O2RC z regulacją tłumienia odbicia oraz blokadą za pomocą wajchy już 110 PSI wystarczyło do komfortowej jazdy! Gdy na trasie pojawiły się hopki wysokości koła i długości roweru nawet bez dobijania. Blokada przedniej, jak i tylnej amortyzacji przyda się na płaskich oraz asfaltowych odcinkach.
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Dodano: 2010-03-31
Autor: Tekst: Wojtek Szlachta
Reklama