W ofercie Meridy brakowało do tej pory roweru nieco bardziej komfortowego i ukierunkowanego długodystansowo, niż utytułowana „dziewięćdziesiątkaszóstka” i wciąż bardziej kompetytywnego, niż ścieżkowa „1-20”. Tę lukę ma wypełnić właśnie dziewięćdziesiątka dziewiątka.

Poniżej znajdziecie specyfikację techniczną roweru oraz niepublikowane w wydaniu papierowym zdjęcia akcji. Możecie również przeczytać fragmenty testu on-line tego roweru (cz. I, cz. II).

Specyfikacja techniczna:

Cena: 11 199 zł
Współczynnik bB: 100 g za 93 zł

Materiał ramy: aluminium 6066 potrójnie cieniowane
Rozmiary: 16”, 18”, 20”, 21.5”
Rozmiar testowany: 460 mm - 18”
Baza kół: 1090 mm
Długość tylnego widelca: 428 mm
Długość górnej rury: 585 mm
Wysokość osi suportu: 310 mm
Kąt główki ramy: 69,6°
Kąt rury podsiodłowej: 74,6°
Masa kompletnego roweru: 11 990 g
Masa ramy: 2574 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1750 g
Masa tylnego koła: 2260 g
Skok amortyzacji przód: 100 mm, tył: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL (1551 g)
Damper: SR Suntour Raidon (307 g)
Koła: Fulcrum Red Power
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance 2.1 (501 g, dętka: 130 g)
Korby: SRAM S2210 39/26T (175 mm)
Kaseta: SRAM PG-1070 (11-36)
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: SRAM X.0
Przerzutka tył: SRAM X.0
Manetki: SRAM X.0
Hamulce: Avid Elixir 9 180/160 mm
Kierownica: FSA Afterburner Flat (670 mm)
Wspornik kierownicy: FSA SL-K (90 mm)
Łożyska sterów: FSA Gravity SX Pro 1i1/8”-1.5”
Wspornik siodełka: Merida Pro (350 mm)
Siodełko: Selle Italia SL XC77

Zobacz ten rower i wiele innych w Katalogu Rowerowym on-line.

Są to materiały dodatkowe do artykułu opublikowanego w miesięczniku bikeBoard 3/2012 (gdzie kupić).

Dodano: 2012-03-13

Autor: Tekst: Jarek Hałas, zdjęcia: Jacek Wejster

Tagi: full, Merida

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu