Test rozpocząłem od jakże efektownego salta w przód z półobrotem. Na zawodach w skokach do wody miałbym szansę na podium, tyle że ja lądowałem na betonie, ale nie martwcie się, rower cały, przystanek także, a test też udało się przeprowadzić.

W mieście
Trochę obolały musiałem odpuścić na początku jazdę w terenie i zacząłem od cyklu miejskiego. Wiem, to rower górski, ale kilka następnych zdań usprawiedliwię tym, że napęd zamontowany do Cube wygląda jak Bosch Active Line, który jest rekomendowany do jazdy rekreacyjnej i miejskiej. Beskidzkie szlaki, które często przypominają tor bobslejowy, do którego wsypano kilka ciężarówek skalnego gruzu, nie kojarzą się z rekreacją. Nawet rowerową. Jednak w opakowaniu Active Line kryje się coś więcej. Bosch przygotował specjalną wersję dla rowerów Cube, charakteryzującą się większą mocą i lepszym przyspieszeniem. Przy kadencji 35-90 osiągany jest moment 48 Nm, to tak jakby przy naciskaniu na pedał powiesić jeszcze na nim odważnik o masie 1,8 kg. W trybie turbo rower wyrywa do przodu tak, że można by konkurować z zawodnikami Pro Tour... ale tak gdzieś przez pierwsze 20 m, bo przy prędkości 25 km/h wspomaganie jest wyłączane (wersja Performance wspomaga do 45 km/h). Może to i dobrze, bo zamiast jednego salta, zrobiłbym dwa. Po odcięciu wspomagania, trudno bardziej rozpędzić ciężki rower. Z ciekawości porównałem czas przejazdu na tym samym odcinku, jaki co dzień przemierzam po mieście. Na rowerze Cube 20 min, na rowerze bez wspomagania 20 min i wcale dużo bardziej się nie męczyłem. Czemu nie ma różnic? (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 3/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej prezentujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Cube Stereo Hybrid 140 27.5
cena: 14 499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 68 zł
Rama: aluminium HPA
Rozmiary: 16”, 18”, 20”, 22”
Rozmiar testowany: 470 mm – 18”
Baza kół: 1180 mm
Długość tylnego widelca: 485 mm
Długość górnej rury: 580 mm
Wysokość osi suportu: 345 mm
Wysokość kierownicy:1045 / 1035 mm (w tym 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 66,4°
Kąt rury podsiodłowej: 73,2°
Masa kompletnego roweru: 21 450 g*
Masa ramy: -
Masa przedniego koła: 2240 g
Masa tylnego koła: 2870 g
Skok amortyzacji: przód – 140 mm, tył – 140 mm
Przedni widelec: Rock Shox Pike RC 27.5 Solo Air, stożkowa rura sterowa
Damper: Manitou Radium Expert RL
Koła: Sun Rodge Radium AM 27,5 (osie 15 mm / 12 mm)
Opony: Schwalbe Hans Dampf Performance Line 27,5x2,35”, (860 g, dętka: 220 g)
Korby: Miranda Cube Hybrid Crank Gamma 15 z., (172,5 mm)
Łożyska suportu: Bosch
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano Deore BL/BR-M615 , tarcze: Shimano SM-RT56 180 mm
Kierownica: Cube Rise Trail Bar, 31.8x730 mm
Wspornik kierownicy: Cube Performance Pro, 100 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit Z-t Eco 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: RFR Prolight , 31.6x400 mm
Siodełko: Selle Italia X1 Trail
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-03-05

Autor: Tekst: Marcin Wielkiewicz

Tagi: full, elektryczne, cube, 27,5"

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści