Trek zaprezentował nowego ścieżkowca na grubych kołach. „Lepiej jak jest więcej” - takie hasło przyświecało konstruktorom przy projektowaniu nowego Fuela EX.
Opony w rozmiarze 27.5x 2.8” dają nie tylko znacznie większą przyczepność, ale dzięki możliwości zastosowania niskiego ciśnienia podnoszą komfort i dają wrażenie większego skoku. Efektem jest szybsza jazda w trudnym terenie. Rower ma 140mm skoku z przodu i 130 mm z tyłu co wystarczy do dynamicznej jazdy po wąskich ścieżkach. Przedni trójkąt oraz górna rura tylnego trójkąta została wykonana z włókna węglowego OCLV mountain, natomiast rurka łańcuchowa jest aluminiowa.
Trek konsekwentnie wprowadza swoje sprawdzone technologie do nowych modeli. Full Floater czyli ruchome mocowanie dolnej części dampera sprawia wrażenie, jakby rama miała więcej skoku oraz zwiększą płynność pracy zawieszenia. System Mino Link daje możliwość zmiany geometrii. Natomiast Boost czyli szeroki standard mocowania piast (148 mm tył i 110 przód) pozwala na zbudowanie sztywniejszego koła, daje więcej przestrzeni w ramie na szerszą oponę oraz umożliwia skrócenie tylnego trójkąta. Mimo krótkiego tyłu (433 mm) wygospodarowano jeszcze miejsce na przednią przerzutkę co jest nie lada wyczynem. Geometria jest bardzo nowoczesna: stroma podsiodłówka, płaski kąt główki, stosunkowo długa górna rura i wspomniany wcześniej krótki tył. Tak skomponowany rower z pewnością będzie idealnym sprzętem na najbardziej wymagające ścieżki.

Dodano: 2016-05-31

Autor: Jakub Chryczyk

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu