Po krótkim teście, jaki przeprowadziliśmy podczas prezentacji w Novym Meście, bierzemy pod lupę model Scalpel SE 1. Oznaczenie “SE” w nazwie ma przyciągnąć rowerzystów, dla których standardowy rower XC to za mało, bo lubią agresywniejszą jazdę. Już pierwsze metry pokazują wyraźne różnice pomiędzy testowanym rowerem a jego wyścigową wersją.

Nieco większy skok zawieszenia oraz inne komponenty kokpitu sprawiają, że siedzi się wysoko. I nie mam tylko na myśli poziomu na jakim jest kokpit, ale również wysokość suportu. Pozycja zajmowana na wersji SE jest nieco złagodzona przez krótszy mostek oraz giętą kierownicę, przez co rower nieco traci na efektywności względem klasycznej wersji, zwłaszcza na szybkich i łatwych technicznie odcinkach. Pełnię swoich możliwości pokazuje dopiero w trudnym terenie.


Na podjazdach Scalpel SE spisuje się bardzo dobrze. Dodanie 15 mm z tyłu i 20 mm z przodu do skoku zawieszenia nie spowodowało dużej zmiany charakterystyki pracy. Nawet podczas intensywnej jazdy tył nie pompuje, a Scalpel SE jest wystarczająco efektywny, by sprawnie pokonywać nawet długie podjazdy. O tym, że nie jest to ścigacz XC świadczy (...)

Geometria to naszym zdaniem to jedna z największych zalet Scalpela SE. Połączenie krótkiego tyłu oraz ponadprzecietnie dużego offsetu widelca (55 mm) sprawia, że rower świetnie skręca.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA

Cannondale Scalpel SE 1
cena: 24 499 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl

Rama: carbon BallisTec
Przedni widelec: Lefty 2.0, aluminiowa rura sterowa
Damper: Fox Performance
Elite DPS EVOL SV 190x51 mm
Piasty / Obręcze: Lefty 60 / DT Swiss (12x142 mm) / ZTR Arch Mk3
Opony: Maxxis Ardent EXO TR 29x2,4/2,25” (888/841 g, dętka 142 g)
Korby: Truvativ Stylo 6k 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: PF30
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM X01 Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: Shimano XT BRM8000, tarcze Shimano SM-RT76 180 mm
Kierownica: Cannondale C3, 765 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale C1, 70 mm
Łożyska sterów: Cannondale Headshok Si 1i1/2”
Wspornik siodełka: Race Face Turbine 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Fabric Scoop, tytanowe pręty


Dodano: 2018-05-08

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu