Przez lata Canyon podnosił poprzeczkę testów i kontroli jakości. Własny skaner komputerowy był pierwszym stosowanym w biznesie rowerowym a protokoły testowe wykraczają poza standardy w przemyśle. Ramy są postrzegane jako jedne z najlepiej wykonanych więc posiadanie własnych kierownic i mostków spełniających te same wymagania jest istotny szczególnie w kolarstwie górskim.

Dlatego Canyon stworzył G5. Zbierając razem kontrolę jakości, zwycięski design i bliską współpracę z fabrycznymi zespołami zaprojektowano nowe, niezwykle wytrzymałe kierownice i mostki by spełnić oczekiwania takich tuzów jak Fabien Barel i Troy Brosnan i wyznaczyć nowy standard dla górskich komponentów.


Dowiedzione w laboratorium
Za kontrolą jakości będącą jednym z filarów firmy, każdy model Canyona przechodzi obszerne testy i przydzielany jest do kategorii. Od ultralekkich szosówek z kategorii 1 do gotowych na Rampage Sendera i Torque z kategorii 5 testy wykraczają ponad normy dla gwarancji bezpieczeństwa i wytrzymałości.

G5 - komponenty grawitacyjne testowane i oceniane według najwyższej kategorii: 5.
Canyon chciał mieć pewność, że ich kierownice i mostki nie tylko będą dzielić to samo DNA co ramy ale będą trzymać te same standardy jakościowe. W laboratorium komponenty poddawane są obciążeniom niemożliwym do odtworzenia podczas górskiej jazdy bez względu na rozmiar dropu czy skoku. Ponadto, każda carbonowa kierownica przechodzi badanie tomografem dla pewności, że każda jest w doskonałej kondycji i gotowa na poważną jazdę.


Potwierdzone na trasie
Opracowywana wspólnie z zawodnikami Canyon Factory Team nowa linia mostków i kierownic G5 była testowana nie tylko w laboratorium ale również na trasach i ścieżkach na całym świecie, kiedy kluczowa była wytrzymałość i lepsza kontrola - kierowanie były tu zatem równie ważne. Profesjonalni zjazdowcy, endurowcy i freeriderzy wymagają precyzyjnego prowadzenia by wybierać linie pozwalające urwać ułamki sekund i komponenty G5 właśnie to im umożliwiają.
W sezonie 2018 wszystkie rowery Canyona biorące udział w Pucharze Świata DH i Enduro World Series wyposażone będą w nowe topowe kierownice i mostki. Będą je miały także niektóre modele Sendera, Torqua i Stitched.


Doceniony design
Rozwijając własne kierownice i mostki Canyon wykonał kolejny krok w języku projektowania rowerów górskich, kładąc w rowerach nacisk na integrację i komunikację funkcji poprzez formę. Tworzenie własnych komponentów pozwala przenieść te pomysły na nowy poziom. Czyste linie, elementy graficzne i integracja bezproblemowo łączą kokpit i rower w sposób, który nie tylko wygląda dobrze, ale również komunikuje wyższy poziom jakości, bezpieczeństwa i osiągi. Dumą firmy jest stałe dążenie do ewolucji designu i w tym roku zostało to nagrodzone laurem Red Dot Design of the Year dla pierwszego zespołu w branży rowerowej.

Dodano: 2017-12-19

Autor: Źródło: Canyon, Foto: Boris Beyer

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu