Liv Cycling, producent rowerów dla kobiet, zaprezentował dzisiaj nowego ścieżkowca: Intrigue Advanced. To all-mountain zaprojektowany specjalnie dla płci pięknej, zapewnia wysoką wydajność i czułość. 140/150 mm skoku, z zaawansowaną kompozytową ramą, agresywną geometrią - świetny do wspinaczki oraz łatwy do opanowania na zjazdach.

Intrigue Advanced uzupełnia kolekcję rowerów w kategorii premium w dziedzinie rowerów terenowych. To rower górski, który jest zabawny, łatwy w prowadzeniu i czuły. Jest szybki zarówno na płynnie meandrującej ścieżce i nadspodziewanie sprawny w najtrudniejszym terenie - tak o najnowszym modelu mówi Ludi Scholz, Liv global bicycle category manager.


Seria Intrigue Advanced została zbudowana przy użyciu Liv 3F Design Philosophy. Powstawała w wyniku analizy tysięcy danych dotyczących anatomii kobiet, różnicowania wielkości a także możliwości energetycznych pań. Prototypy zostały dopracowane dzięki informacjom zwrotnym od Rae Morrison. Przed jazdą na Liv Hail nie miałam dobrej opinii na temat rowerów przeznaczonych dla kobiet. Zawsze znajdowałam się gdzieś pomiędzy rozmiarami innych marek. - powiedziała Morrison. Nowy Intrigue Advanced to niesamowity rower ścieżkowy. Uwielbiałem jego wydajność, dopasowanie i działanie. Wiedziałem, że ten rower będzie idealny na wyścigi organizowane na zróżnicowanych trasach.

Zespół ds. produktów Liv ściśle współpracował z partnerami od zawieszeń, a także sportowcami i ambasadorami w sprawie specjalnego stroju zawieszenia dla kobiet. Aby osiągnąć ten cel, testowano wiele różnych rozmiarów ram, aby zidentyfikować najlepsze dopasowanie potrzeb kobiet na przeróżnych trasach. Byłam bardzo podekscytowana, możliwością wyrażenia swojej opinii podczas testów i zauważyłam dużą różnicę w wydajności pracy, kiedy już wybrałyśmy odpowiedni typ działania - dodaje zawodniczka.

Intrigue Advanced oferuje 140/150 mm skoku, wahacz pracuje w zgodzie z modelem Tymczasowego Punktu Obrotu Maestro, pozwala na wydajne pedałowanie, pochłania większe nierówności jak i wibracje z trasy izolując się od wpływu hamowania. Ramy Advanced są ręcznie wykonane z zaawansowanego kompozytu, który zapewnia najlepszą równowagę pod względem podatności i sztywności dostosowanej do potrzeb kobiet. Górny łącznik wahacza wykonano w zgodzie z technologią Advanced Forged Composite dla maksymalnej wytrzymałości i lekkości oraz sztywności bocznej. Geometria ramy z wydłużoną górną i skróconym mostkiem ma mały kąt główki ramy wynoszący 66,5° co wzmacnia poczucie bezpieczeństwa i sterowność na stromych zjazdach, a bardziej stromy kąt rury podsiodłowej – 74,5° poprawia finezję wspinaczki.

Bez kompromisu
Intrigue Advanced 0 jest wyposażony w tę samą, najwyższej klasy ramę, zawieszenie i napęd jak rowery zawodniczek globalnego zespołu off road Liv. Amortyzacja DVO wraz z damperem Topaz o powiększonej komorze powietrznej. Dzięki dużej komorze powietrznej jest skuteczny przy relatywnie niskich ciśnieniach, co pozwala ustawić go komfortowo nawet dla najlżejszych rowerzystek. Jak relacjonuje nasza doświadczona testerka biorąca udział w testach Liv w Squamish, Marta Piotrowska: Nowy Intrigue znakomicie pokonuje podjazdy, nawet te najbardziej techniczne. Poza odpowiednią geometrią i efektywnym zawieszeniem wpływ na to ma również jego niska masa, układ napędowy SRAM X01 Eagle, kokpit TruVativ o średnicy 35 mm. Koła 27,5 Giant TRX 0 z „zamleczonymi” Maxxis High Roller II robią świetną robotę. Ponieważ maksymalna szerokość opony to 2,6” można skonfigurować go do naprawdę hardcore’owych zastosowań. - tak na gorąco relacjonuje Marta.
Scholz wspomniała o jeszcze jednym aspekcie: Chcieliśmy stworzyć rower, który nie tylko został zaprojektowany. Grafika, kolor i ostateczne wykończenie czerpią inspirację ze świata dzięki subtelnym, wyskakującym na słońcu teksturom. To doskonały dodatek do tego niesamowicie responsywnego roweru .

Dodano: 2018-08-09

Autor: Marta Piotrowska, materiały prodycenta

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści