Lubię wiedzieć ile przejechałem. Odczuwam wyraźną satysfakcję z każdego pokonanego kilometra, stąd na mojej kierownicy od dawna centralne miejsce zajmuje licznik rowerowy. Od pewnego czasu jest to Cat Eye model CC-ST200, posiadający następujące funkcje: prędkość aktualna, maksymalna i średnia, całkowity dystans, dystans wycieczki, czas wycieczki i dwunastogodzinny zegar. Ponadto istnieje opcja AUTO (podczas postoju licznik nie nalicza czasu wycieczki).
 
Przedstawiciel: Velo, tel. (0-32) 330-67-00,www.velo.com.pl , www.cateye.com
Cena: 60 zł /2003

 
OPIS TESTU
Jazda w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Zdarzały się ulewne deszcze i mróz do -20 °C. Zmiany opon wymuszały każdorazowe wprowadzenie wartości obwodu koła. Większość testu przeprowadzono z opcją AUTO.
Z PUDEŁKA
W pudełku, oprócz licznika i uchwytu połączonego poprzez kabel z sensorem znajdujemy: magnes, obejmy mocujące sensor dostosowane do dwóch średnic goleni widelca (od 11 do 36 mm średnicy), gumowe podkładki pod obejmy i trzy paski folii samoprzylepnej do zabezpieczenia kabla. Instrukcja to wielka płachta szarego papieru zapisana w siedmiu językach z pominięciem polskiego. Niemniej jednak wersja angielska i niemiecka napisana jest w sposób prosty i klarowny. Sposób montażu, wymiany baterii i poszczególne funkcje licznika ilustrują czytelne rysunki. Instrukcja zawiera ponadto wykaz akcesoriów umożliwiający montaż do różnych kierownic i mostków, tabelkę obwodów opon i kilka uwag (m.in. aby nie poświęcać zbytniej uwagi licznikowi i kontrolować sytuację na drodze). Licznik zasila bateria litowa przewidziana na trzy lata użytkowania.

0 km - montaż, ustawienie jednostki (kilometry-mile), obwodu koła i zegarka nie sprawiają żadnych kłopotów.


300 km  - po dłuższej jeździe w ulewnym deszczu pojawiają się pierwsze zakłócenia pracy. Licznik wyłącza się podczas jazdy. Po osuszeniu styków uchwytu licznik pracuje normalnie.

450 km - podczas maratonu strumień "Mode" (jeden z dwóch, którymi obsługuje się licznik) i są kłopoty z jego odblokowaniem.

2300 km -  podczas zmiany obwodu koła licznik "zawiesza się". Jedynym sposobem odblokowania okazuje się wyjęcie baterii, a następnie ponowne wprowadzenie jednostki i obwodu koła oraz ustawienie zegarka. Oczywiście przejechany dystans przepada bezpowrotnie (nie ma możliwości wprowadzenia dystansu po wyjęciu baterii)

5100 km - licznik spada na podłogę i zawiesza się ponownie. Na przewodzie dostrzegam przetarcie. Izoluję przewód taśmą samoprzylepną.

7500 km  - podczas czyszczenia czujnik rozpada się, a znajdujący się wewnątrz przekaźnik kontaktronowy ulega zniszczeniu (pęka szklana rurka). Kupuję nowy przekaźnik (w sklepie elektronicznym 2.50 zł). Ponadto wymieniam poprzecierany kabel. Robię nową obudowę z jakiejś skuwki od długopisu, a po umieszczeniu w niej płytki z przekaźnikiem otwór zalewam Poksipolem. Montażu w rowerze dokonuję przy pomocy taśmy samoprzylepnej.

10 125 km  - jadąc przez krzaki urywam czujnik. Nie pozostaje nic, oprócz zwisającego kabla. Dokonuję więc naprawy partyzanckiej godnej Che Guevary. Z końcówek przewodów usuwam izolację na długości ok. 1 cm. Następnie przyklejam taśmą przewody tak, aby odstawały od lagi widelca. Pomiędzy krzyżujące się szprychy wciskam blaszaną tarkę pomocną przy łataniu dętki i wyginam ją, by podczas obrotu koła zwarła przewody. Działa super.

10 455 km - opisane powyżej rozwiązanie przestaje funkcjonować, pozbawione izolacji końcówki przewodów zamieniają się w przerzedzone miotełki, co powoduje zakłócenia. Wprawdzie można dokupić nowy uchwyt z kablem i czujnikiem za 27 zł, ale postanawiam wymienić licznik.

PODSUMOWANIE
Cat Eye CC-ST200 spisał się dobrze. Pochwalić należy łatwość obsługi i czytelny wyświetlacz. Sensor i kabel nie wytrzymały trudów terenowych eksploracji i jazdy przez zarośla. Dwukrotne zawieszenie się licznika jest jednak niedopuszczalne - choć byćmoże dotyczy tylko tego egzemplarza.
bikeBoard 6/2003 (gdzie kupić)

Dodano: 2003-04-30

Autor: tekst: Michał Tabor,zdjęcie :R.Mazur

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920