Oto nowe wcielenie bardzo cenionej szosówki aerodynamicznej. To tower, który ma przyćmić konkurencję efektywnością i właściwościami jezdnymi, idealnie spisze się na finiszu jak i na płaskich etapach z czołowym wiatrem.

Główna zmiana to wyposażenie roweru w hamulce tarczowe, ale nie tylko. Orca otrzymała nowy, przeprojektowany widelec Freeflow. Szeroko biegnące ramiona redukują ciśnienie przepływu powietrza, dzięki czemu można zaoszczędzić nawet 4 Waty. Konstruktorzy podczas projektowania uwzględnili wymogi UCI, w szczególności najtrudniejszy do spełnienia w konstrukcjach aero stosunek 3:1.


Skrócono również tylny trójkąt, dzięki czemu projektantom łatwiej było zaprojektować płaskie rurki o wysokiej sztywności.
Wspornik siodła również dostał nowy kształt zmniejszający zawirowania powietrza, dodatkowo jego konstrukcja ma zwiększać komfort jazdy po nierównościach.


Dla poprawienia sztywności i lepszego przeniesienia mocy zwiększono odporność na skręcanie kluczowych elementów ramy takich jak główka, suport oraz rurki łańcuchowe.
Zastosowano zintegrowaną kierownicę, która nie tylko świetnie wygląda, ale również skutecznie walczy z oporem czołowym. Wewnętrzne prowadzenie kabli ICR Plus kompatybilne jest zarówno z linkami jak i elektrycznymi przewodami. Dodatkowo gwarantuje łatwość instalacji całego okablowania.


W ofercie producenta będzie pięć wersji wyposażenia i wszystkie są zbudowane na ramie z włókna węglowego OMR, czyli najlepszego stosowanego przez Orbeę.

Dodano: 2018-07-10

Autor: Źródło: Orbea, foto: @ J u a n j O t a z u

Tagi: Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB