Kilka intensywnych miesięcy ścigania... z prozą życia potrafi przemienić pasję w bezwzględnego kata. Choć w słowie „pasja” jest zawarte „poświęcenie”, to trzydzieści startów przeradza hobby w martyrologię. Przy jesiennym ładowaniu akumulatorów nawet ładna pogoda bywa słabym argumentem. Żeby się wybrać na rower, trzeba podać naprawdę silny anabolik. Dla mnie okazał się nim Lapierre Zesty 714. W końcu Zesty to bardzo Rozentuzjazmowany typ.

Fragmenty testu:

(...) Jak dowiódł test, Lapierre stworzył niezwykle efektywny system zawieszenia do AM. Kluczem do pełnego sukcesu jest uzyskanie zależnego od masy, tzw. punktu równowagi. Mój „equilibrium point” uzyskany według wskazówki w przedziale 140-150 PSI miał być gwarantem pełnej aktywności zawieszenia w kontakcie z przeszkodą przy jednoczesnym ograniczeniu wpływu sił napędzania. (...)

(...) Zaryzykuję stwierdzenie, że kąt siodła pozwala z dziecinną swobodą utrzymać kadencję i bije na głowę niejedną crossówkę, o komforcie nie wspominając. Ból w krzyżu? Z tą pozycją i zawiasem? Zapomnijcie. Połączenie genialnego zawieszenia, komfortowej pozycji, niskiej wagi i wszechstronnego napędu pozwala zasmakować prawdziwego AM. Wspinaczka na Zesty’m to bułka z masłem - baza kół, długość górnej rury i tylnego widelca oraz przyklejone do gruntu koło wydatnie wspomagają pożeranie największych nawet stromizn bez myszkowania i siłowego dociążania. (...)

Dodano: 2012-01-30

Autor: Tekst: Jarek Hałas

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści