Nowy Camber po poprzednikach odziedziczył w zasadzie tylko miejsce w typoszeregu i nazwę. Reszta jest doszczętnie zmieniona.


Inna jest geometria, całkowicie różni się konstrukcja przedniej części ramy i zastosowano inny wahacz z ogniwem przekazującym siły na damper. Testowana przez nas wersja ma Braina i wiecie co? On też uległ ewolucji.


Tabula rasa
Spec zarzekał się kiedyś, że 29” koła są najlepsze. Potem doszło do głośnej premiery wersji 27,5, a my wciąż uważamy, że twentyninery w zastosowaniach ścieżkowych sprawdzają się znakomicie. Ba! Dla konkretnych użytkowników (wzrost, masa) lepiej niż mniejsze, dlatego wybraliśmy najlepszą w naszym mniemaniu wersję 29” w kompletacji i cenie przyprawiającej o zawrót głowy. Dla oligarchów Specialized przygotował jeszcze jedną, droższą wersję – S-Works. Nie mieliśmy śmiałości o nią prosić. Dotychczas linia Camber zawsze miała taką fabrycznie tuningowaną wersję Evo. Charakteryzował ją nieco większy skok, była bardziej zadziorna, odważniejsza na zjazdach i wszystkim bardziej się podobała. Dlatego kiedy dowiedzieliśmy się, że nowe Cambery en bloc są w zasadzie Evo, klasnęliśmy w dłonie. Wersji 29” o skoku 110 mm nie ma. I to się trzyma kupy, bo jak ktoś chce mieć krosowego fulla, powinien celować w Epica, a Camber przypomina obecnie bardziej Stumpjumpera. Z tym, że Stumpjumpera sprzed lat.

Pozycja, geometria i prowadzenie
Spec reklamuje swoje ramy mówiąc, że mają długie przody, niskie suporty i krótkie ogony. I w tym wypadku to się zgadza. Expert ma duży (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 4/2016 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie



Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Specialized Camber Expert Carbon 29
Cena: 27 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 224 zł
Specialized Europe B.V. www.specialized.com

Rama: carbon FACT 9m / aluminium M5
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 12 590 g*
Masa ramy: 3090 g (z damperem)
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2270 g
Przedni widelec: Fox 34 Performance 29, stożkowa aluminiowa rura sterowa
Damper: Fox Performance Boostvalve AutoSag Brain
Koła: Specialized Roval Traverse (osie 15 mm / 12x142+ mm)
Opony: Specialized Purgatory Control 2 Bliss Ready 29x2,3” / Specialized Ground Control 2 Bliss Ready 29x2,3” (730 / 700 g, dętka 150 g)
Korby: SRAM S-2200 28 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Pressfit30
Kaseta: SRAM XG-1180 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-X1
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X1
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M8000, tarcze Shimano SM-RT86 200 /180 mm
Kierownica: Specialized, 750 mm
Wspornik kierownicy: Specialized Stout XC, 70 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Specialized Comand Post IRcc 125 mm, 30,9 mm
Siodełko: Specialized Henge Comp, drążone pręty Cr-Mo
Pedały: -

Dodano: 2016-04-05

Autor: Tekst i zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920