Ładna linia roweru z delikatnymi zaokrągleniami górnej rury robi bardzo dobre wrażenie. My sprawdziliśmy, jak spisuje się druga w hierarchii szosówka Krossa.


Carbonowa konstrukcja w ocenie estetycznej jest nienaganna, także przez wzgląd na wewnętrzne prowadzenie linek. Malowanie jest bardzo subtelne, a logo ładnie wpasowuje się w matową powierzchnię włókien węglowych na ramie, jak i widelcu. Zależy co kto lubi, ale entuzjaści mniej krzykliwych barw wojennych będą zadowoleni. Kross nie próżnuje i powoli zabiera się za segment klasy Premium. Nie bez przyczyny piszę o barwach wojennych, bo Vento w tej konfiguracji to sprzęt do ambitnych zadań. Ważący o kilka oddechów więcej niż osiem kilo rower sprawia, że mocne nadepnięcie na pedały bezkompromisowo wprawia go w ruch.

Geometria
Stromy kąt podsiodłowy od razu mówi, że rower ma za zadanie gnać na wysokich obrotach. Zadziorna geometria główki w Vento jest jak sportowa przekładnia kierownicza w bolidzie – mały ruch kierą - duże zmiany promienia skrętu. Kross zawarł agresywny kąt główki w solidnej obudowie, dzięki czemu precyzyjnie przenosi energię z kierownicy na koło. Gabaryty główki w porównaniu z konkurencją zapewniają (...).


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 4/2015 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Kross Vento 6.0
6 999 zł
Kross www.kross.pl
Współczynnik bB: 100 g za 87 zł
Rama: carbon
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 530 mm – M
Baza kół: 990 mm
Długość tylnego widelca: 410 mm
Długość górnej rury: 545 mm
Wysokość osi suportu: 277 mm
Wysokość kierownicy: 920/890 mm , mostek na +/- do tego 35 mm podkładek
Kąt główki ramy: 72,3°
Kąt główki ramy: 74,8°
Kąt główki ramy: 8040 g*
Masa ramy: 1120 g 1280 g z łożyskami, 2 linki napędowe, i hamulcowa 50 cm pancerza
Masa przedniego koła: 1220 g
Masa tylnego koła: 1690 g
Przedni widelec: Kross Carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa (364 g)
Koła: DT Swiss R24 Spline
Opony: Schwalbe Lugano Performance 700x23C , 252 g, dętka: 102 g
Korby: Shimano 105 FC-5800 50-34 z. (170 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit SM-BB72-41B (86 mm)
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-25) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Ultegra CN-6800
Przerzutka przód: Shimnao 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800
Manetki: Shimano 105 ST-5800
Hamulce: Shimano 105 ST/BR-5800
Kierownica: Easton EA50 , 31.6x420 mm
Wspornik kierownicy: Easton EA50 , 31.6x100 mm
Łożyska sterów: FSA No.44EE 1i1/8''-1i1/4”
Wspornik siodełka: Easton EA50 , 27.2x350 mm
Siodełko: Selle Royal Seta S1 Custom
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-03-30

Autor: Tekst: Michał Urbankowski, foto: Piotr Staroń

Tagi: szosa, Kross, Kross Vento

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB