Przedstawiamy nową linię rowerów dirt’owych marki Kross. Rodzina składa się z trzech modeli Rebel, Spade Pro i Spade na kołach 26”. Zostały one zbudowane we współpracy z zawodnikami polskiej sceny dirtowej: Adamem Glosowic, Marcinem Rotem i Mateuszem Tylińskim.

Rebel to najbardziej zaawansowany model z całej serii. Stalowa rama wykonana jest z wysokiej jakości wielokrotnie cieniowanej stali Cr-Mo 4130. Najwyższy stopień zaawansowania technologicznego widać na dolnej rurze przedniego trójkąta oraz tylnych widełkach. Pierwsza z nich została poddana procesowi hydroformowania aby powierzchnia styku z główką steru była jak największa co istotnie przełożyło się na trwałości całej konstrukcji. Także tylne widełki ukształtowano wg ścisłych wytycznych riderów. Ich długość pozwala łatwo wprowadzić rower w rotację i wyciągnąć na manuala, nie czyniąc go przy tym za nadto nerwowym. Dodatkowo, dzięki obróbce termicznej zrobionej po spawaniu rama zyskała kilkanaście procent na wytrzymałości.
Spade to aluminiowa propozycja ultra lekkiej ramy do dirtu. Spade i Spade Pro wykonane zostały z cieniowanego Alu 6061 w procesie hydroformingu dzięki czemu możliwe było osiągnięcie wagi w granicach 2kg przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości. Drugą zaletą formowania rur pod ciśnieniem oleju są w zasadzie nieograniczone możliwości designu. Technologia ta, odpowiednio użyta, pozwoliła nam zrezygnować ze stosowania gussetu pod dolną rurą ramy, rozkładając przeciążenia na wiele większą powierzchnię niż standardowe rozwiązania. Rurki tylnego trójkąta mają owalny przekrój a smaku całej ramie nadają wycięte CNC logotypy Kross w hakach ramy.

Całe rowery Rebel, Spade Pro i Spade zbudowane zostały na topowych komponentach Marzocchi, Truvativ, Novatec, Avid, Schwalbe, WTB.

Pierwszy raz w historii firmy przy opracowywaniu geometrii współpraca z zawodnikami była tak silna. Ramy wytwarzane były na miejscu więc w zależności od potrzeby były modyfikowane i na bieżąco testowane. Tym sposobem doszliśmy do unikalnego połączenia zwinności roweru bez utraty stabilności.

Dodano: 2011-07-19

Autor: Źródło: Kross

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920