Aerodynamiczna szosówka marki Scott może się już pochwalić bogatym dorobkiem zdobytym na najtrudniejszych wyścigach na świecie. Pierwsza odsłona modelu Foil miała miejsce w 2010 roku, a od tego czasu kolarze zdołali na nim zdobyć nie mniej niż 115 zwycięstw World Tour, 16 wygranych etapów wielkich Tourów i 3 klasyki. Przyszedł jednak czas na kolejną odsłonę tego utytułowanego roweru. Prace nad nowym modelem trwały 2,5 roku, efektem jest kompletnie przebudowana rama.
Już sam wygląd robi wrażenie i pokazuje jak wiele pracy włożyli konstruktorzy w budowę nowej maszyny. Jednym z podstawowych parametrów nad jakim pracowali projektanci było zachowanie jak najniższej masy i jednocześnie uzyskanie jak najlepszych parametrów aerodynamicznych. W efekcie masa jaką udało się uzyskać jest imponująca. Rama waży 945 g natomiast widelec 335 g, dzięki czemu uzyskanie limitu wyznaczonego przez UCI nie jest wielkim wyzwaniem. Mimo niskiej masy rama jest sztywniejsza od poprzedniego modelu. Suport uzyskał lepszy wynik o 13% natomiast główka jest sztywniejsza o 13.5%, dzięki czemu rower jest bardziej dynamiczny i lepiej reaguje na ruchy kolarza.
Żeby uzyskać jak najlepsze właściwości aerodynamiczne Foil otrzymał zintegrowany kokpit, który został mocno spłaszczony. Kształt rur również został przeprojektowany i mocno spłaszczony. To nie wszystko, zazwyczaj modele o konstrukcji aerodynamicznej i pionowych przekrojach rur mają problem z komfortem i absorpcją drgań. Foil, dzięki wiedzy konstruktorów o włóknie węglowym, ma pochłaniać 89% więcej wibracji niż poprzedni model. Do tej pory kolarze zawodowi wybierali Foil na płaskie wyścigi lub etapy, natomiast w góry jechali na modelu Addict. Teraz, dzięki uzyskanym cechom wybór będzie prostszy, właściwości aerodynamiczne będą dostępne również w górach a niska masa będzie jego sprzymierzeńcem. To sprawia, że nowy Foil jest bardzo uniwersalnym, wybitnie wyścigowym rowerem.

Dodano: 2015-06-29

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści