1x13 to śmiała próba wyprzedzenia uznanych graczy na rynku napędów nie tylko niespotykaną ilością dostępnych przełożeń. 1/13 opiera się na koncepcji tej samej przerzutki przeznaczonej zarówno do napędów MTB jak i szosowych. Zaskakującym i unikalnym rozwiązaniem jest przełącznik pozwalający uczynić z niej „zmieniarkę” do kaset dwunasto lub trzynastorzędowych.

Ponieważ indeksacja zlokalizowana jest w przerzutce pozostaje niezależna od manetki. Dlatego w obu kombinacjach pasują te same szosowe i specjalna wersja cynglowa do MTB. Rotor przygotował też cztery kasety trzynastorzędowe i cztery „dwunastki”. Mniejsze rozstawy opracowano z myślą o wyścigach szosowych, „szersze” spełniają oczekiwania turystów, „gravelistów”, ścigaczy MTB i enduro. Wszystkie pracują z łańcuchami dwunastorzędowymi, dlatego kasetę 1/13 można założyć tylko na specjalną piastę pasującą do ram 142x12 i 148x12.



Obszerny materiał na temat nowego napędu możecie przeczytać w bikeBoard 8/2018. Dostępne jest także e-wydanie

Znajdziecie tam również opis rewolucyjnej koncepcji napędu Ceramic Speed a także wrażenia z jazdy Campagnolo Record 2x12 i XTR M9100 1x12.

Dodano: 2018-08-10

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Rotor

Tagi: Rotor, 2019, 1x13

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści