Koła
WCS Protocol LTD ważą na papierze 10 g więcej niż testowane w bB #9/2007 DT Swiss 1450, ale realnie są od nich o 100 g lżejsze. Projekt Amerykanów jest dojrzały. Koła mają mniej szprych (przód - 20, tył - 24) niż DT (po 28), nie postawiono w nich tak bardzo na wytrzymałość samych obręczy, jak np. w konstrukcji Shimano Dura-Ace (przód - 16 szprych, tył - 24). Po zachłyśnięciu się odchudzającym pleceniem „na słonko” przed kilku laty, teraz Ritchey usztywnił przednie koła. Obecnie w „Protokołach” szprychy krzyżują się przynajmniej raz. Tylne koła pozostały z dwoma krzyżami, ale za to sporo uwagi poświecono wyrównaniu asymetrycznych obciążeń spowodowanych koniecznością upchania 10-rzędowej kasety. Lewy kołnierz ma większą średnicę, a obręcz, nie dość że wyższa od przedniej o 1 mm, do tego ma również przesuniętą w stronę kasety płaszczyznę zaczepienia szprych.

Napęd
Szczytowy model Kellys wyposażony został w najdoskonalsze szosowe świecidełka Shimano - Dura-Ace w najnowszej wersji wprowadzonej w 2007 r. Na pokładzie jest komplet bez sztuczek z oszczędnościami na łańcuchu, czy przedniej przerzutce. Oczywiście brakuje pedałów, ale to standard w tej klasie sprzętu. Jest zbyt wiele konkurencyjnych rozwiązań na rynku i klienci przyzwyczaili się już, że producent nie wybiera za nich. Kaseta 11-21 to oryginalny wybór. Utarło się, że klasyczna rozpiętość, proponowana przez większość producentów gotowych rowerów to 11-23. Testowany przez nas egzemplarz miał napęd 3x10, więc ciaśniejsze zestawienie ma jak najbardziej sens. Kellys proponuje jednak tę samą kasetę również w wersji 2x10. Naszym zdaniem - dla amatorów, nawet zaawansowanych, to zbyt ambitne. Zwłaszcza do jazdy w pagórkowatym terenie.


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2008-03-31

Autor: Tekst: Maciek „Kustosz” Machowski

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920