Ritchey – wszystko na wynos poproszę
URC wyposażony jest właściwie we wszystkie ważniejsze komponenty,które można dostać od Toma Ritcheya: koła, widelec, kierownicę,mostek, zintegrowane stery i sztycę. Większość z najwyższej półki WCS Carbon, co oznacza, że to ścisła światowa czołówka. Koniecznym zakupem, najlepiej razem z rowerem,powinien być klucz dynamometryczny. Prawie przy każdej śrubie wypisana jest sugerowana siła dokręcenia. Przyczyną ostrzeżeń jest podatność komponentów z włókien węglowych na uszkodzenia przez zgniecenie mostkiem, czy obejmą sztycy przy dokręcaniu, a sugerowane siły- np. 5 Nm* - są naprawdę łatwe do przekroczenia. Widelec WCS Carbon jest obecnie jednym z najlżejszych na świecie (poniżej 290 g) i jednocześnie został usztywniony w porównaniu z wersją z 2005, która była 10% cięższa (!). Mimo rekordowej wagi zachował aluminiowe haki, które wytrzymają lata wpięć i wypięć koła. Tutaj nie ma wielu tajemnic. Dyskretny urok monolitycznej konstrukcji z wysokiej gęstości włókien węglowych można podziwiać tuż pod bezbarwnym lakierem. Zamiast upiększającego pokrycia z carbonowej tkaniny wierzchnia warstwa włókien ma funkcję konstrukcyjną - ułożona jest wzdłużnie, w osi działania sił w widelcu.


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2008-03-31

Autor: Tekst: Maciek „Kustosz” Machowski

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920