
Kellys URC 4.9 '2011
Miłą niespodzianką okazały się całkiem skuteczne hamulce. Reszta komponentów, takich jak kierownica i wsporniki, to dostarczone przez Ritchey’a średniej klasy komponenty aluminiowe. Testerzy chwalili poręczną kierownicę Ritchey Comp Logic II o szerokości 420 mm, wykoń-czoną niezwykle przyjemną w dotyku, wygodną owijką Kellysa.
Miłym dodatkiem jest siodełko Fi’zi:k Aliante Delta. Kształtem najbardziej pasuje kolarzom z mniejszą ruchomością części lędźwiowej kręgosłupa. Mimo iż nie jest to najwyższy model, to jednak charakteryzuje się podobnym do topowego komfortem.
Jazda
Rama ma radykalnie kompaktową geometrię, mogą zatem wsiąść na nią kolarze o bardzo różnym wzroście. Jeden z naszych testerów stwierdził: Przy tym samym rozmiarze ramy (520), górna rura w moim Treku jest o 40 mm krótsza! Do tego dość długi mostek (115 mm, a u mnie 105) i prawie nie dostaję do kierownicy! Więksi testerzy nie mieli zastrzeżeń, tylko podnieśli siodełko do góry.
O tym, jak różnie można postrzegać ten sam rower, świadczy to, że tego samego Kellysa jedni uznali za supersztywne sportowe kowadło a inni, ciężsi o około 10 kg, za komfortową i wybaczającą konstrukcję. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że o ile ramie na pewno nie brakuje sztywności bocznej i ambitniejszym rowerzystom zapewni odpowiednie warunki do efektywnego napędzania także w dzikich sprintach, o tyle koła wystarczają do efektywnej jazdy, jednak ze wskazaniem na komfort, niż na wyścigi. A pozycja zajmowana przez kolarza na Kellysie zachęca do bardziej agresywnej jazdy.
Geometria jest żwawa, ale bez przekroczenia granicy nerwowości, rower prowadzi się i skręca przewidywalnie. Testerzy wypunktowali sztywny widelec. Wypominając, że przód jest jednak bardziej tępy, niż tył. Na plus zaliczając mu precyzję sterowania. URC 4.9 bardzo dobrze się prowadzi. Jest stabilny w zakrętach. Przyzwyczajenie się do wąskiej kierownicy może zaowocować skuteczniejszą jazdą w grupie. Kellys mocno pędzi, a pozycja w chwycie dolnym, budzi w kolarzu chęć przyspieszania.
Podsumowanie
Wydaje się, że Kellys URC 4.9 jest propozycją nie tylko dla osób rozpoczynających swoją przygodę z kolarstwem szosowym, ale i dla trenujących na szosie „górali” bez górnej granicy aspiracji sportowych. Wpływa na to fantastyczna rama, która daje spore możliwości ewentualnej rozbudowy roweru. Innym powodem dobrej perspektywy dla początkujących jest komfort, jaki zapewnia rower przy jednoczesnym zachęcaniu do prób ambitniejszej jazdy.
>>>Kellys URC 4.9 wyróżnia się wysokiej klasy ramą o znakomitych właściwościach jezdnych i przyzwoitym osprzętem z ekonomicznej półki cenowej<<<
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Reklama